تاريخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, | 9:15 | نویسنده : Amir

برنامه نود اين هفته درحالي برگزار شد که محسن قهرماني اشتباهاتش را پذيرفت ولي آنها را سهوي دانست و از سويي ديگر علي دايي بر روي موضع خويش پافشاري کرد.


در برنامه نود به تاريخ اول مهرماه، بحث درباره داوري و آرزو براي فوتبال پاک بحث اصلي را تشکيل مي‌داد.

* آرزوي موفقيت براي استقلال

در ابتداي برنامه با پخش ديدار برگشت استقلال برابر بوريرام براي اين نماينده ايران آرزوي موفقيت شد تا در فينال ليگ قهرمانان آسيا هم حاضر شود. در اين بخش نکاتي هم ذکر شد، از جمله اينکه استقلال دوبار در ليگ و يک بار در ليگ قهرمانان آسيا، موفق شده تا باخت را به برد تبديل کند.

* داوري

به گزارش ايسنا ، نخستين بخش اين مبحث، مربوط به ديدار فولاد برابر سايپا و گسترش فولاد برابر ذوب آهن بود که هدايت ممبيني، کارشناسي داوري اين برنامه، تصميمات داوران اين دو ديدار را تاييد کرد. در ادامه صحنه‌هاي داوري ديدار سپاهان و پرسپوليس به نمايش گذاشته شد. ممبيني همه صحنه‌هاي قضاوت قهرماني را درست دانست جز صحنه دقيقه سوم اين ديدار که يک پنالتي براي سپاهان اعلام شد. اين عضو دپارتمان داوري اعتقاد داشت پنالتي براي سپاهان و اخراج ميثم حسيني اشتباه بزرگي بوده است. هرچند با بيان اينکه بايد کمک داور در اين صحنه به کمک قهرماني مي‌امد، تصريح کرد: اشتباهات داوري، طبيعت فوتبال است.

در بحث داوري ديدار نفت تهران برابر ملوان،‌ ممبيني اعتقاد داشت يک پنالتي براي هردو تيم بايد اعلام مي‌شده و درباره‌ي ديدار فجر و استقلال خوزستان هم اين کارشناس داوري، تصميمات داور را درست دانست.

* مهمان ويژه

مهرداد بايرامي، بازيکن جوان گسترش فولاد که از برترين گلزنان اين فصل رقابت‌هاي ليگ محسوب مي‌شود مهمان برنامه نود بود. او در ابتداي صحبت‌هايش با اذعان به اينکه فکر نمي‌کرده تيمش انقدر خوب کار کند، گفت: به دليل قرعه‌کشي و اينکه ما در همان بازي‌هاي اول با استقلال، سپاهان و تراکتور روبه‌رو شديم، از لحاظ اعتماد به نفس خيلي شرايطمان خوب شد. او درباره‌ي آينده‌اش هم صحبت کرد و افزود: دوست دارم با بازي در گسترش فولاد و يا تراکتورسازي به تيم ملي دعوت شوم.

سپاهان - پرسپوليس

* در بخشي از اين برنامه، ديدار سپاهان و پرسپوليس به طور کامل بررسي شد. در پيش نمايش اين ديدار به حساسيت‌هاي هميشگي بازي‌هاي اين دو تيم اشاره شد. از جمله آب‌هاي مسموم سال گذشته تا کنده شدن صندلي‌هاي تماشاگران در فينال جام حذفي سال گذشته مورد اشاره‌ قرار گرفت. در ادامه و بعد از به نمايش درآمدن صحبت‌هاي دايي در نشست خبري پس از اين ديدار، صحبت‌هاي مسئولان پرسپوليس در رسانه‌هاي ورزشي نشان داده شد. در همين زمان فردوسي‌پور گفت: در آيين نامه کميته انضباطي فيفا آمده است که اگر کسي از مسائلي شبيه رشوه اطلاع دارد و آنرا خبر نمي‌دهد، شريک محسوب مي شود.

پس از اين صحبت‌ها، آيتمي پخش شد که کفاشيان پيش از جلسه‌اي که مربوط به اين ديدار بوده است، در گفت‌و گويي گفت: نسبت به اين ماجرا، يکي اينکه ما خودمان مي‌توانيم برخورد کنيم و دوم انکه قوه قضاييه وارد قضيه شود و آنرا مورد بررسي کند. پس از صحبت‌هاي او، صحبت‌هاي دايي پخش شد که اظهار کرد خودش تا پايان کار مي‌رود، او افزود: خدا را شکر احتياجي به فوتبال در زندگيم ندارم و مي‌روم تا خيلي چيزها را نشان دهم. در ادامه صحبت‌هاي رويانيان پخش شد که گفت: سر نخها را در جلسه مطرح کرديم. اطلاعات لازمه را گفتيم و ديدم رويکرد آقايان خوب بود.

حتي در اين ميان عليپور اظهار داشت: اظهارات دايي تامل برانگيز بود. از صحبت‌هاي او تعجب کرديم و بايد مدارکش بررسي شود و حداقل ده روز وقت مي‌خواهد تا اين پرونده بررسي شود. شک نکنيد که هيچ مماشاتي نخواهد شد.

در ادامه قهرماني روي خط آمد و گفت: ابتدا از هواداران اصيل و خاص پرسپوليس عذرخواهي مي‌کنم. براي من مسيج‌هايي توهين آميز و رکيک مي‌ايد. کلا در اين ديدار يک صحنه حساس در همان دقيقه دوم رخ مي‌دهد. من صحنه اوليه را نديدم و زماني متوجه شدم که ديدم بازيکن سپاهان روي زمين افتاده و بازيکن پرسپوليس به او لگد مي‌زند. اي کاش زاويه ديد من هم مثل دوربين بود و من کاملا صحنه را مي‌ديدم. تيم داوري صحنه او را نديده بود. من حدود 12 ساله داور هستم و 250 مسابقه قضاوت کرده‌ام.

پس از پخش اين بحث‌ها، روند برنامه نود به سمت اين رفت که آيا در فوتبال ايران،‌خريد داور وجود دارد يا خير، که در اين بخش صحبت‌هاي باديه،‌مديرعامل نفتون پخش شد که اذعان داشت حق تيمش را خورده‌اند و به دليل آنکه يک ساخت و پاخت با تيم داوري نداشته، بازي را باخته است. بعد از اين بخش، ممبيني گفت: واقعا يک داور چگونه به خودش اجازه چنين مسائلي را مي‌دهد؟ بايد با اين مسائل برخورد شود و ديد که چه کسي راست مي‌گويد.

در ادامه علي دايي دوباره روي خط برنامه آمد و گفت: با شما موافقم، اگر مسئولان امنيتي مملکت وارد کار شوند، عين آب خوردن مي‌توانند همه چيز را دربياورند. بعضي‌ها از دوران نوجوانيشان شايد در اين مسائل دست داشته‌اند.

از آن سو، قهرماني در پاسخ به اين سوال که آيا از طرف راه آهني‌ها در سال‌هاي گذشته با او تماسي گرفته شده تا او سوت‌هايي به نفع آن تيم بزند يا خير؟ بيان کرد: آقاي فردوسي‌پور، در صحبت‌هايي که ما باهم داشتيم، اشاره کرديد که فيلم‌هاي بازي‌هايي که من قضاوت کرده‌ام را ديده‌ايد. به من هيچگاه پيشنهادي از سوي راه آهني‌ها نشد و من هم هيچگاه صحبت‌ با آنها نداشتم. با دايي موافقم که خوب است وضعيت مالي افراد بررسي شود تا ببينيم افراد به چه چيزهايي رسيده‌اند.

دايي هم در پاسخ به سوالي مشابه، اظهار کرد: به هيچ عنوان به کسي اجازه نمي‌دهم که دور و بر من بيايد و مسائلي اينچنين را پيشنهاد دهد. من با اين مسائل مخالفم و هميشه اين مسئله را هم گفته‌ام. من امروز کدهاي لازمه را به نبي و آيت‌اللهي و ... دادم. با توجه به آن جلسه‌اي که من ديدم، مطمئنم به نتيجه مي‌رسيم.

قهرماني در پاسخ به اين سوال که نظرش راجع به صحبت‌هاي باديه چيست، بيان کرد: بازي آخر آنها در ساري بود و مرا به عنوان مطلع خواستند که من هم شرکت کردم و توضيحاتي را ارائه دادم. (در اين هنگام فردوسي‌پور از او پرسيد که مديرعامل نفتون از جگرکي رفتنش با او خبر داده که قهرماني در واکنش به اين صحبت گفت: به ايشان بگويد که قرآن بگذاريد در دامن آن جيگرکي و بگوييد مرا آن شب با او ديده است يا خير. )

بعد از اين صحبت قهرماني، تصاويري از زاويه ديد قهرماني در ضربه پنالتي اعلام شده برابر سپاهان پخش شد که قهرماني بازهم گفت اصلا حواسش به ميثم حسيني و شجاع خليل‌زاده نبوده است که با واکنش تند دايي مواجه شد. سرمربي پرسپوليس گفت: ببخشيد به شعور مردم نمي‌توانيم چيزي بگوييم. هرکسي مي‌تواند از خودش دفاع کند اما خواهشاً با شعور مردم بازي نکنيد.

که در اينجا قهرماني اظهار کرد: من براي شعور مردم خيلي احترام قائلم و آنهايي که با من کار کرده‌اند به اين امر معترفند.

در ادامه اين دو نفر دچار درگيري کلامي‌اي شدند که صحبت‌هاي هيچکدامشان براحتي شنيده نمي‌شد تا اينکه قهرماني گفت من به چه چيز قسم بخورم که شما باور کنيد من صحنه را نديدم که دايي گفت: من عکس و مستندات رو مي بينم و قسم شما را قبول ندارم. فرق من به عنوان کسي که کلاس داوري نرفته‌ام با آقاي قهرماني که داوري رو ياد گرفته چيست؟ او بايد محوطه جريمه را ببيند. بعد از اين حرف دايي قهرماني افزود: اما شما گفته بوديد، پروفسوري داوري داريد. که دايي در پاسخ به او بيان کرد: بله، من از شما در داوري بهترم.

سپس قهرماني خطاب به دايي اظهار کرد: اميدوارم در مربيگري و داوري، همواره بهترين باشيد که دايي در جواب به او بيان کرد: يک خواهش دارم از شما، حتما برويد بيرون از من شکايت کنيد و منتظر جواب‌هاي من باشيد.

پس از جدل دايي و قهرماني، مرتضي کريمي ( کمک داور بازنشسته فوتبال ايران) روي خط آمد و گفت: من يکسال است که از داوري خداحافظي کرده‌ام. ديروز در دستگردي به فوتبال رفته بودم. گوشي من در ماشين بوده و ديدم که تماس از دست رفته داشتم. بهمن دهقان و علي حاتم با من تماسي گرفته بودند. به دهقان زنگ زدم و گفت به سعادت آباد بروم. من يکسال بود با قهرماني ارتباط نداشتم و در همان زمان چندبار با او تماس گرفتم که برنداشت و به رامين حقيقي زنگ زدم و به او گفتم که دارم به سمت دايي مي‌روم و اگر محسن قهرماني حرفي دارد بگويد تا انتقال دهم. بالاخره قهرماني تلفنش را برداشت و گفت قسم مي‌خورم که چيزي نبوده است و وقتي هم که رسيدم به باشگاه پرسپوليس، گوشي را دادم به دايي و قهرماني با او صحبت کرد. حالا چرا من رفته بودم؟ به من گفتند از تخلفات قهرماني چيزي مي‌گوييد؟ اما من همانجا هم گفتم که اگر داوري بخواهد تخلفي کند نه رسيدي مي‌دهد و نه شماره حسابي مي‌دهد. يک نماينده سازمان ليگ به اسم ما داوران و در يک بازي مرگ و زندگي 16 ميليون يورو گرفت و من چندبار آنرا مطرح کردم. وقتي به فدراسيون هم اين مسائل را مي‌گفتيم، مي‌گفتند چرا فقط به شما اين حرف‌ها را مي‌گويند؟

در ادامه اين بخش، فرامرزي، سرپرست سپاهان روي خط آمد و گفت: باشگاه سپاهان خواهان برخورد با هرگونه ناپاکي است. اما واقعا جاي اين باشگاه در مسائل مطرح شده کجاست؟ مگر قرار است همه تيم‌هاي ده نفره شکست بخورند؟ آيا اگر پرسپوليس مي‌برد هم از اين حرف‌ها در مي‌امد؟ آيا خيلي از اين بحث‌ها جاي مطرح کردنش در رسانه ملي است؟

در بخش پاياني درودگر روي خط آمد و گفت : شما مي‌دانيد که بيشترين ضرر از داوري را ما داشته ايم. اما من نمي‌خواهم راجع به شخصي حرف بزنم. در سال 89-90 بازي در بوشهر داشتيم. سرمربيمان آمد و گفت تماس گرفته‌اند که فلانقدر پول بدهيد تا بازي را به نفعتان دربياوريم. ما اين مسئله را به قاضي شرفي گفتيم و ايشان گفتند نگران نباشيد و داور را عوض مي‌کنم که اين مسئله به گوش داور بازي رسيده بود. به هرحال به دليل پيشگيري ما در آن ديدار اتفاق خاصي نيافتاد و کار با تساوي به پايان رسيد. آنها سي ميليون از ما خواسته بودند.

* تيم ملي نوجوانان

در اين بخش مصاحبه‌اي از مهدوي‌کيا پخش شد که در آن او پس از تاييد اينکه از حساب شخصيش براي تيم ملي نوجوانان که زير نظر علي‌دوستي است،‌ هزينه کرده تا تيم ملي نوجوانان به اردوي خارج از کشور برود گفت: من خيلي دوست داشتم تيم ملي نوجوانان ما قبل از جام جهاني چند بازي تدارکاتي داشته باشد ولي فدراسيون گفت بودجه‌اي وجود ندارد. واقعا پول درآمدي فوتبال ايران کجا مي‌رود؟ مربيان تيم ملي بجاي تمرکز روي مسائل فني بدنبال البسه تيم بودند. آل اشپرتي‌ها هم گفته‌اند که ما تنها از تيم بزرگسالان حمايت مي‌کنيم. اين کادرفني مظلوم بوده و بايد از آنها حمايت شود. واقعا اين رسمش نيست که در تيم‌هاي پايه انقدر اجحاف شود. اين تيمي است که به جام جهاني مي‌رود، نه جام محلات. اميدوارم اردوي خوبي داشته باشيم و چند بازي خوب قبل جام جهاني برگزار کنيم.

* نکات نود

در بخشي از برنامه،‌تماشاگران تراکتورسازي نشان داده شدند که با شعار عيبي يوخ، شکست تيمشان برابر داماش را کم اهميت مي‌دانستند.

در آيتمي از اين برنامه، يکي از پيشکسوتان عرصه فوتبال خوزستان به نمايش درآمد که به بيماري سرطان دچار شده اما براي درمان خود، نياز به پول دارد.

در بخش پاياني اين برنامه، بازي‌هاي تيم ملي ايران در جام جهاني تائيتي پخش شد.

نظرسنجي اين برنامه درباره اين بود که آيا انتقادات صورت گرفته از داوري را به حق مي‌دانيد يا خير که گزينه آري با اکثريت بالايي در اين برنامه راي آورد.



تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, | 10:48 | نویسنده : Amir

بي‌حاشيه‌ترين برنامه «90» در سال 92 به روي آنتن رفت.

در شب ميلاد امام رضا (ع) «90» بي‌حاشيه‌ترين و آرام‌ترين برنامه سال خود را پخش کرد.

«90» ديشب فقط به پخش مسابقات هفته‌ نهم ليگ برتر و گزارش‌هاي تصويري تهيه شده از نقاط مختلف پرداخت.

در اوايل برنامه پس از پخش صحبت‌هاي امير قلعه‌نويي در نشست خبري که عليه «90» و مجري - تهيه‌کننده برنامه صحبت کرده بود، فردوسي‌پور خطاب به مردم گفت: دليل اين که مي‌گويند، «90» به فوتبال خيانت مي‌کند را نمي‌دانيم. فوتبال ايران حاشيه دارد. ما دو، سه ماه در زمان تعطيلات ليگ و فصل نقل‌وانتقالات برنامه‌اي نداشتيم اما در همان مدت حاشيه‌هاي فوتبال هم چنان ادامه داشت و کلي بيانيه عليه همديگر صادر مي‌کردند. آن موقع که نودي نبود! وي با تاکيد بر اين که «90» صرفا واقعيت‌هاي فوتبال را نشان مي‌دهد، گفت:

آيينه گر نقش تو بنمود راست            خود شکن آيينه شکستن خطاست

مهمان ويژه «90» کريم باوي، پيشکسوت فوتبال و بازيکن اسبق تيم‌هاي شاهين و پرسپوليس بود. او که از آباداني‌هاي فوتبال ايران به شمار مي‌رفت، خاطرات جالبي از حضورش در جنگ تحميلي و دوراني که با تنگ دستي فوتبال بازي مي‌کرد، گفت: "بيشترين پولي که در فوتبال گرفته‌ام در تيم شاهين و مبلغ 35 هزار تومان بود. زماني که در پرسپوليس بودم اصلا پولي نگرفتم و حتي کرايه آژانس هم نداشتم. بهترين گلي که زده‌ام به تيم شوروي بود و مرا سريع تعويض کردند که مبادا دلال‌ها به هر شکلي من را به تيم‌هاي اروپايي همچون ميلان ببرند.

وي که دو ترکش از جنگ تحميلي در بدنش به يادگار دارد، تصريح کرد، با همت حميد استيلي و اکبر يوسفي اولين عمل جراحي را شنبه روي پايش انجام مي‌دهد.

در اين برنامه گزارش‌هايي از علايق و روحيات مردم شهر اردبيل، امکانات ورزشي اين شهر و علاقمندي آنها به علي دايي پخش شد. همچنين تصاويري هم از اداي احترام بازيکنان مس کرمان به محمدي، مربي مرحوم اين تيم پخش شد.

چند نفر هم بنا به موضوعات مختلف روي خط آمدند که صحبت‌هاي آنها در زير مي‌آيد:

محمود ياوري در توضيح استعفايش از مس کرمان و حضورش در فجرسپاسي گفت: در مس که بودم انتقادي به من نشد، فقط بعد از بازي با ملوان به همکارانم و مسئولان اين تيم گفتم که کار کردن در مس مشکل است. نه اين که مشکلات به خاطر مسائل فني باشد که انطباق مسائل داخل زمين و بيرون آن دشوار بود و حتي برخي از مسائل امنيتي هم وجود داشت. براي کار کردن نياز به آرامش داشتم و امکانش برايم ميسر نبود. بيرون آمدن از مس و رفتن به فجر ارتباطي به غلامحسين پيرواني ندارد. با او دوست هستم. مدتي پيش از مسئوليتم استعفا داده بودم و مسئولان هم نهايتا پذيرفتند اما قرار بود يک هفته‌ به صورت مهمان در کنار مس باشم.

جعفري، مديرعامل باشگاه فجر نيز در‌اين‌باره گفت: پيش از اين صحبتي با ياوري نداشتيم و وقتي جدايي پيرواني از فجر قطعي شد با او صحبت کرديم. نهايتا هيات مديره باشگاه موافقت کرد که او به فجر بيايد.

ابراهيمي، مديرعامل پيشين ذوب‌آهن درباره برکناري‌اش و آمدن سعيد آذري، مديرعامل اسبق اين باشگاه به جاي او گفت: اولين روزي که به ذوب‌آهن آمدم گفتم که اين صندلي‌ها وفا ندارد. دو سال و نيم در ذوب آهن بودم و دوران بسيار سختي را پشت سر گذاشتيم. بودجه ذوب‌آهن از سال 90 بسته شد و عملا پولي نمي‌گرفتيم. اين حالت در عملکرد باشگاه و تيم‌هاي آن بسيار تاثيرگذار بود. ذوب‌آهن شش ماه است که خصوصي شده و مجمع آن بايد براي وضعيت مالي باشگاه تصميم بگيرد. اميدوارم به سعيد آذري پول بدهند تا بتواند مشکلات را برطرف کند. به آذري تبريک مي‌گويم و مشکلي با اين جابه‌جايي ندارم. من کارگر ذوب‌آهن هستم. اکنون سياست کارخانه اين است که در جاي ديگري کار کنم. براي من فرق نمي‌کند که کجاي مجموعه ذوب‌آهن کار کنم.

ميرشاد ماجدي درباره آخرين وضعيت تيم استقلال در بوريرام تايلند گفت: همه بازيکنان آماده‌اند. خسرو حيدري هم دو روز است که در تمرين بازي مي‌کند. هاشم بيگ‌زاده هم مي‌تواند بدون نقاب بازي کند. تنها مصدوم ما سياوش اکبرپور است و در مجموع مشکلي وجود ندارد. هواي بوريرام نيمه ابري و باراني است و منتظريم ببينيم در روز مسابقه با چه هوايي روبه‌رو هستيم.

صالحي، رييس کميته‌ استيناف درباره تخفيف زيادي که اين کميته‌ به برخي از محرومين ليگ دسته يک داده و عملا محروميت آنها براي مسابقات اين فصل ليگ يک بخشيده شده است، گفت: حکم کميته‌ انضباطي درباره اين افراد کلي بود و آنها براي دفاع از خودشان دعوت نشده بودند. البته کميته‌ انضباطي بر اساس ماده "10" بند "سه" آيين‌نامه اجازه صدور اين احکام را داشت. حجم پرونده‌ در حد سه زونکن بود. ما احکام دوباره‌اي را صادر ‌کرده‌ايم و بعد از آن طبق ماده "29" آيين‌نامه محرومان مي‌توانستند درخواست اعاده دادرسي کنند. بعد از آن که احکام آنها و نوع تخلف‌شان را روشن کرديم، تازه فهميدند که چگونه از خودشان دفاع کنند، بنابراين بعد از جمع‌آوري مدارک و ارائه آن به هنگام دادرسي به اين نتيجه‌ رسيديم که حائز تخفيف دادن هستند.

در پايان برنامه هم مصاحبه‌هايي از وضعيت باشگاه شموشک که در حال حاضر منحل شده، پخش شد. همچنين شخصي که متهم بود باشگاهي را به دو مجموع فروخته است، روي خط برنامه آمد و از خودش دفاع کرد. يکي از طرف‌هايي که باشگاه را خريده بود هم روي خط آمد همچنان بر اتهامات وارده پافشاري مي‌کرد. نهايتا با اتمام زمان برنامه بحث‌هاي بي‌نتيجه‌ آنها هم پايان يافت.

سوال برنامه «90» ديشب به نتيجه‌ استقلال و بوريرام اختصاص داشت که 68 درصد از مردم معتقد بودند استقلال با شکست بوريرام به نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود مي‌کند و مابقي معتقد بودند از رسيدن به نيمه نهايي باز مي‌ماند.



تاريخ : سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:, | 9:27 | نویسنده : Amir

برنامه نود پس از داربي در حالي روي آنتن رفت که انتقادات شديد نسبت به کيفيت داربي روز جمعه، مهم‌ترين بخش اين برنامه را تشکيل داد. در اين ميان فردوسي‌پور با کنايه از احتمال چسبيدن اتهام اجنبي‌پرست بودن به منتقدان داربي سخن گفت.

بررسي داربي هفتاد و هفتم مهم‌ترين محور برنامه نود شب دوشنبه (92/6/18) بود.

نود درجه

مهم‌ترين مسئله مورد بررسي در اين بخش از برنامه، کنايه از خواب اور بودن داربي بود. در اين بخش حتي جايزه بازيکن اخلاق نکونام هم بي نصيب نماند و با لفظ آبکي مورد اشاره قرار گرفت.

گراميداشت ياد و خاطره مهدي محمدي
در ادامه برنامه نود و پس از پخش چهار ديدار از هفته هشتم، تصاويري از بازيکنان، کادرفني و مديرعامل مس کرمان به نمايش گذاشته شد. در اين ميان آرش برهاني مهاجم فعلي استقلال فوتبال خودش را مديون او دانست و فرزاد حسين‌خاني هم از خلا هميشگي او نام برد.

داوري

در ابتداي برنامه، داوري ديدار سپاهان و راه آهن به نمايش درآمد و فنايي اعتقاد داشت که يک پنالتي براي سپاهان بايد اعلام مي‌شد. درباره‌ي ديدار صبا و تراکتورسازي هم او معتقد بود که يک پنالتي براي صبا بايد اعلام مي‌شد. درباره‌ي ديدار نفت تهران و مس کرمان هم اين کارشناس داوري اعتقاد داشت تصميمات داور صحيح بوده است.

مهم‌ترين بخش داوري اين برنامه را داربي 77 تشکيل مي‌داد. فنايي اعتقاد داشت که خطاي نکونام روي خلعتبري عمدي نبود و پژمان منتظري هم خطاي پنالتي روي محمد نوري مرتکب نشده است و در اين دو صحنه نظر داور درست بوده اما حنيف عمران‌زاده به دليل خطاي سنگين روي صادقيان مستحق يک اخطار بوده است. همچنين صادقيان و قاضي مي‌توانستند به دليل تکل‌هاي خشن از بازي اخراج شوند.

او در ادامه افزود: انتخاب فغاني براي اين ديدار شايد به او براي جام جهاني کمک کند. فغاني در اين ديدار خيلي خونسرد بود و عملکرد بسيار خوبي داشت. او براي کنترل بازي مجبور بود سوت‌هاي زيادي را بزند. در مجموع برخلاف گفته علي دايي، فغاني در اين ديدار خوب بود و نمره‌ي خوبي از اين قضاوت مي‌گيرد.

در ادامه فنايي درباره‌ي داوري ديدار فجر و داماش صحبت کرد و بيان کرد: دو پنالتي بايد براي فجر اعلام مي‌شد و همچنين يک خطا بايد به سود داماش اعلام مي‌شد، خطايي که با اعلام نشدنش، يک گل به ثمر رسيد.

اين کارشناس داوري درباره‌ي قضاوت ديدار ملوان و سايپا گفت: پنالتي درستي براي ملوان اعلام شده اما درباره‌ي صحنه‌ي گل دوم سايپا بايد بگويم روي سالارزاده خطا صورت گرفت و گل مردود است.

فنايي در پايان گل گسترش فولاد به استقلال خوزستان را هم به دليل خطا روي دروازه‌بان آبي‌هاي اهوازي، مردود دانست.

گفتگوي ويژه

در اين بخش از برنامه، حاج رضايي کارشناس فوتبال ايران به عنوان مهمان در برنامه حاضر شد. او درباره‌ي داربي 77 صحبت کرد و گفت: من اعتقاد دارم هيچ دستوري براي تساوي وجود ندارد. من اعتقاد دارم که همانطور که گذاشتن داور ايراني براي داربي، حساسيت داوري را بعد از مدتها شکانده، تعداد بازي‌هاي بالا هم حساسيت ديدارهاي استقلال و پرسپوليس را کاهش مي‌دهد. پس از صحبت‌هاي ابتدايي حاج رضايي، بخش نسبتا مفصلي از حواشي داربي 77 نشان داده شد. در اين بخش از شب قبل از داربي صحنه‌هايي به نمايش گذاشته شد که علاقمندان به فوتبال روي ماشين و يا مکان‌هاي محل اسکان خوابيده بودند. مهم‌ترين قسمت داربي در اين بخش از برنامه، داربي کوچولوهاي آبي و قرمز اعلام شد. در ادامه ديدار استقلال و پرسپوليس به نمايش گذاشته شد تا حاج رضايي درباره مسائل فني اين ديدار صحبت‌هايي را انجام بدهد.

او در آناليزش از اين ديدار با اشاره به ميزان دويدن بازيکنان استقلال و پرسپوليس در دو بازي قبليشان در مقايسه : استقلالي‌ها چهار کيلومتر از پرسپوليس بيشتر دويدند. از سويي ديگر استقلال با 51 درصد، برتري ناچيزي از لحاظ مالکيت توپ نسبت به پرسپوليس داشته است. در پرسپوليس رضا حقيقي با 40 دريافت توپ و جواد نکونام از استقلال با 28 دريافت توپ بيشترين دريافت توپ را در دو تيم داشته‌اند. 36 درصد از زمان بازي، بيهوده بوده و هيچ اتفاق خاصي در آن نيافتاده است. از سويي ديگر مهدي سيدصالحي از پرسپوليس و آندرانيک تيموريان بيشترين ميزان دويدن در اين ديدار را داشته‌اند.

در ادامه او افزود: رضا حقيقي 58 پاس داد و در استقلال پژمان منتظري با 54 پاس در مقام نخستين‌ها قرار داشتند. البته اين تعداد پاس تنها بحث کميت است و کيفيت در آن مورد تحقيق نبوده است. اما در بحث پاس‌هاي موفق، محمد نوري با 42 پاس و پژمان منتظري با 37 پاس موفق در صدر برترين پاسورهاي اين ديدار قرار گرفتند.

پس از صحبت‌هاي حاج رضايي، فردوسي‌پور با کنايه به او گفت اگر بگوييم داربي کيفيت نداشت، به اجنبي پرستي متهم مي‌شويم؟ و حاج رضايي در پاسخ به او گفت: معلوم نيست. شايد شديم! متاسفانه اين روزها هرکس هرچيزي که مي‌خواهد مي‌گويد.

اما اين تنها گوشه‌اي از انتقادات شديد فردوسي‌پور نسبت به داربي 77 بود. او با نشان دادن چند جريده ايراني و مقايسه آن با جرايد خارجي پيش از داربي‌هاي کشور‌هاي ديگر، افزود: حساسيت از سوي رورنامه‌ها در سراسر دنيا طبيعي است.

در ادامه اين بخش، نوري‌فر مدير روابط عمومي استقلال روي خط آمد و با اشاره به صحبت‌هاي حاج رضايي و فردوسي‌پور اظهار کرد: قلعه‌نويي هرکسي نيست. حاج رضايي استاد قلعه‌نويي است و در سپاهان باهم کار کرده‌اند. مسئله دوم هم اينکه اميدواريم اين بحث فني و آناليز نسبت به همه ديدارهاي ليگ برتر انجام شود تا به فوتبال ايران کمک کند.

اما امير حاج رضايي در واکنش نسبت به صحبت‌هاي نوري‌فر، بيان کرد: من با خيلي‌ها اختلاف سليقه دارم اما هرگز از ادبيات غيرمودبانه استفاده نمي‌کنم. منظور من از هرکسي، قلعه‌نويي نبود. هرروز عده‌ي زيادي در ورزش حرف‌هاي زشتي را مي‌زنند و برهمين اساس من گفتم هرکسي در اين فوتبال بي در و پيکر به خودش اجازه مي‌دهد تا درباره فوتبال صحبت کند. روي صحبت من با جامعه ورزش ايران بود.

در همين زمان فردوسي پور گفت: شما هم خوب است اين صحبت را با قلعه‌نويي مطرح کنيد تا اگر کسي از کي‌روش دفاع کرد به اجنبي‌پرست متهم نشود. شايد ما بخاطر تيم ملي از سرمربي تيم ملي حمايت مي‌کنيم.

سپس نوري‌فر با اشاره به رابطه نچندان خوب فردوسي‌پور و قلعه‌نويي، درخواست يک ديدار ميان اين دو نفر را داد که فردوسي‌پور گفت: من براي شخصيت حقوقي قلعه‌نويي هميشه احترام قائل بوده‌ام. ( بعد از اين صحبت فردوسي‌پور، سعيد شيريني، سرپرست پرسپوليس در واکنش به نمايش خوابيدن او در داربي 77، روي خط آمد و صحبت‌هايي را مطرح کرد. که با واکنش تند فردوسي‌پور همراه شد. گزيده‌اي از صحبت‌هاي اين دو به اين شکل بود):

شيريني: اگر با شوخي و خنده مرا محکوم مي‌کنيد، من بروم! شما در گزارش داربي گفتيد داربي ضعيفي بود. شما چه بلايي سر مربيان اين فوتبال آورده‌ايد؟ شما خودتان يکي از عوامل تساوي داربي هستيد!

فردوسي‌پور: خواهشا شما که يکي دو سال است به فوتبال آمده‌ايد، سنگ ديگران را به سينه نزنيد.

شيريني: نشان دادن چشم بسته من چه مشکلي را حل مي‌کند؟ آيا اين اخلاقي است چشم بسته مرا نشان دهيد؟! من اصلا خواب نبودم! شما در رسانه ملي حق مطرح کردن اين مسائل را نداشته‌ايد. از برنامه 15 ساله شما من توقع ديگري دارم. من داشتم دعا مي‌کردم!

فردوسي‌پور: شما مي‌گوييد خواب نبوده‌ايد. کجاي کار ما غيراخلاقي است؟ وظيفه رسانه اين است. زوم کردن روي نيمکت پرسپوليس که بزرگاني مثل خوردبين نشسته‌اند يک کار حرفه‌اي است. شما اصلا بخاطر هزاران فشاري که رويتان است، خوابيده بوديد. بگوييد خواب بودم و اين صحبت‌هاي چيست که مطرح مي‌کنيد؟

شيريني: من چيز ديگري نمي‌گويم و شما را به وجدانتان ارجاع مي‌دهم.

فردوسي‌پور: باشد، ممنون.

تيم ملي

در اين بخش بازي‌هاي دوستانه تيم‌هاي کره، ژاپن و استراليا نشان داده شد. بطور مثال تيم کره جنوبي، پنج بازي دوستانه را تاکنون انجام داده است و قرار است برابر کرواسي و برزيل هم به ميدان برود.

پس از پخش اين بخش، کفاشيان روي خط آمد و اظهار کرد: کيروش پس از داربي براي دوازده‌ روز ايران را ترک کردند و به من هم زنگ زدند و گفتند صحبت‌هايم را در ايران آنگونه که گفته‌ام انعکاس نداده‌اند. ما ليستي به ايشان داده‌ايم و گفته‌ايم مي‌توانيم اين تيم‌ها را براي بازي تدارکاتي با ايران بياوريم و از او هم خواسته‌ايم تا تيم‌ها و بازي‌هاي مدنظرش را به ما اعلام کند. در اين هنگام فردوسي‌پور با اشاره به خبر ايسنا، مبني بر اينکه کي‌روش گفته است دليل سفرم را از کفاشيان بپرسيد، از کفاشيان مجددا پرسيد پس هيچ مسئله خاصي نيست؟ و کفاشيان هم افزود: خير چيزي نيست و از کي‌روش خواسته‌ام تا متن صحبت‌هايش را برايم بفرستد. (پس از صحبت‌هاي کفاشيان، فردوسي‌پور گفت: دوستان تماس گرفته‌اند و گفته‌اند فايل صوتي صحبت‌هاي کي‌روش موجود است.)

پس از اين صحبت‌ها بخشي در اين برنامه به نمايش درآمد که بشدت از کيفيت داربي 77 در آن انتقاد شده بود. در اين فيلم کوتاه سرمربيان دو تيم استقلال و پرسپوليس متهم به حفظ جايگاهشان شدند و برندگان داربي، تماشاگران اعلام شدند. در ادامه کفاشيان درباره اين داربي اظهار کرد: همين گل‌ نخوردن‌ها باعث جام جهاني رفتن ما شد. بنظرم اين ديدار بازي خوبي بود. در همين هنگام حاج رضايي با انتقاد از صحبت‌هاي کفاشيان بيان کرد: داربي ويترين يک کشور است. مي‌دانيم در داربي برگشت هم تماشاگران ورزشگاه را پر مي‌کنند. من با شما مخالفم اما اميدوارم بازي برگشت شکلي ديگر بخودش بگيرد. رئيس فدراسيون فوتبال، در بخش پاياني صحبت‌هايش گفت: با اينحال نقش استرس را نبايد در اين ميان ناديده گرفت.

پيرواني- فجرسپاسي

در بخشي از برنامه، با نشان دادن نظرات مردم شيراز و انتقادات آنها از پيرواني، صحبت‌هاي سرمربي مستعفي فجر هم به نمايش گذاشته شد.

سپس خود غلام پيرواني روي خط برنامه نود آمد و گفت: بازي با صبا هم بايد يک پنالتي براي ما اعلام مي‌شد. به هرحال شرايطي ايجاد شد تا من از تيم فجر جدا شوم. دو دوره نايب قهرماني و قهرماني ليگ را بدست‌ آورده‌ايم. امسال من به فکر مسائل مالي نبودم و به دنبال ساخت تيمي جوان بودم. اگر مي‌دانستم مسئولان باشگاه همدل نيستند، هيچگاه پيشنهاد جعفري را قبول نمي‌کردم. متاسفانه از بازي اول که يک بر صفر به نفت باختيم، نام يک مربي را که نمي‌اورم را در استاديوم صدا مي‌کردند. ما روند رو به رشدي داشتيم. در يازده سال حضورم در فجر، 507 ميليون تومان گرفته‌ام. کساني در باشگاه بودند که نمي‌خواستند من موفق باشم.

پس از صحبت‌هاي پيرواني، جعفري مديرعامل فجرسپاسي روي خط آمد و اظهار کرد: من از زحمات چندين ساله پيرواني بايد تشکر کنم. ايشان در امر اخلاق و سازندگي خدمات زيادي داشته‌اند. پيرواني محبوبيت بالايي در شيراز دارد و خودش اصرار داشت تا کنار برود. من بخاطر اينکه اذيت نشود، استعفاي او را به هيات مديره بردم. تيم مال پيرواني است. ياوري هم با مس قرارداد دارد و ما هم هيچ مذاکره‌اي با او نداشته‌ايم. فعلا هم هيات مديره نظرش اين است که آقاي کلانتري کار را در دستش بگيرد.

روي خط آمدن نکونام

در بخشي از اين برنامه، کاپيتان تيم ملي و هافبک استقلال روي خط برنامه نود آمد و در پاسخ به اين سوال که چرا داربي‌هاي اسپانيا انقدر با داربي‌هاي ايران متفاوت است، اظهار کرد: من تاکنون در سه داربي به ميدان رفتم و بنظرم اين بهترين داربي‌اي بود که تجربه کردم. بنظرم مقايسه‌ها اشتباه است. شما بازي استقلال سپاهان را ببينيد که چقدر جذاب شده بود. داربي استقلال و پرسپوليس به شکلي است که نمي‌خواهد کسي بازنده باشد. مطمئن باشيد اگر مي‌باختيم، شدت ناراحتي هواداران خيلي بيشتر مي‌شد. به همين دليل هردو تيم خوب دفاع مي‌کنند. به هرحال راي من به نظرسنجي شما، گزينه متوسط است.

رويانيان هم کيفيت داربي را متوسط دانست

در ادامه برنامه، مديرعامل پرسپوليس روي خط برنامه آمد و گفت: کل برنامه‌تان اختصاص داده شد به داربي ولي متاسفانه يک طرفه رفتيد و اي کاش به ما هم وقت حرف زدن مي‌داديد. اي کاش سوالتان يک جور ديگري مطرح مي‌شد. شما دو ساعت و خورده‌اي با حاج رضايي روي اين مسئله کار کرديد که اثبات کنيد بازي ضعيف بوده است. اين بازي متوسط رو به پايين بود اما من با فتح‌الله زاده هم يک جلسه داشته‌ام و مي‌خواهيم کارگروهي تشکيل دهيم و از شما هم مي‌خواهيم در اين جلسه شرکت کنيد.

در اين هنگام فردوسي‌پور گفت: نه نه خيلي ممنون!

رويانيان در پايان بيان کرد: به عنوان نکته آخر، من از همه مي‌خواهم تا کمک کنند تا داربي بعدي جذاب و پربيننده شود.

بهروان - فتح‌الله زاده

در بخش پاياني برنامه نود، ديالوگ‌هاي فتح‌الله‌زاده و بهروان به نمايش گذاشته شد. فتح‌الله زاده بهروان را به عدم درک فوتبالي متهم کرد و بهروان هم بدنسازي ديرهنگام استقلال را عامل مصدوميت‌هاي بازيکنان استقلال دانست و فشردگي ليگ را امري اجباري دانست. در نهايت قضاوت در اين بخش به عهده بينندگان گذاشته شد.

سوال نظرسنجي

در سوال پيامکي برنامه نود از بينندگان پرسيده شد که کيفيت داربي را چگونه ديديد؟

1- خوب

2- متوسط

3- ضعيف

4- خيي ضعيف

در نهايت در اين نظرسنجي دو ميليون پانصد و شصت هزار نفر شرکت کردند که 78 درصد بينندگان اعتقاد داشتند اين ديدار خيلي ضعيف بوده است.

حواشي

- در ابتداي برنامه نود و صحبت‌هاي ابتداي محمدفنايي، اين کارشناسي داوري اطمينان داد که نتايج داربي از قبل تعيين شده نيست. او خطاب به بينندگان اين قسمت از برنامه نود، تاکيد کرد که واقعيت را مي‌گويد و هيچ دستوري مبني بر مساوي از بالايي‌ها داده نمي‌شود.

- در بخش‌هايي از اين برنامه، دوربين نود تصاويري را نشان داد از سالمندان کهريزک که مشتاقانه داربي 77 را نگاه مي‌کردند.

- در گزارشي مفصل، بشدت از چمن ورزشگاه حافظيه شيراز انتقاد شد.

- در بخش 90 تا 90، صحبت‌هايي از سعيد سالارزاده پخش شد که در آن، اين بازيکن مدعي بود محسن قهرماني با حرفي زشت از برنامه نود ياد کرده است. همچنين تصاويري از مازيار زارع به نمايش گذاشته شد که در حال اعتراض شديد به هواداران ملوان بود.

-برنامه نود ساعت 22:30 روز دوشنبه آغاز شد و ساعت 02:12 بامداد با پايان رسيد.



تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:, | 10:18 | نویسنده : Amir

در شب جنجالي «90»، پرسپوليس داربي پيامکي را از استقلال برد. همچنين برنامه شب گذشته فردوسي‌پور تبديل به درگيري لفظي بين مديران سه باشگاه پرسپوليس، استقلال و سپاهان بر سر خلعتبري شده بود.


«90» اين هفته‌ به انگيزه بررسي قانوني بودن حضور خلعتبري در داربي هفتاد و هفت کار خود را شروع کرد. اين موضوع تا انتهاي برنامه همچنان سوژه اصلي بود و به محلي براي جدال لفظي رويانيان، رحيمي ، ماجدي، شيريني، فتح‌الله‌زاده و سررشته‌داري تبديل شده بود.

به گزارش ايسنا، هوشنگ نصيرزاده که مهمان «90» براي کارشناسي صحنه‌هاي داوري بود درباره انتقال خلعتبري به پرسپوليس و وضعيت او براي حضور در بازي روز جمعه، گفت: آنچه توانسته مشکل خلعتبري را براي بازي در پرسپوليس حل کند، تاريخ فسخ قرارداد او با عجمان است. وقتي قراردادي در سيستم‌ TMS فيفا ثبت مي‌شود، ITC هم صادر مي‌شود. طبق آخرين قانون نقل و انتقالات فيفا اگر بازيکني مي‌خواهد از باشگاه A به باشگاه B برود بايد ظرف مدتي که فدراسيون فوتبالي که تيم B در آن حضور دارد مهلت نقل و انتقالات را تعيين کرده قرارداد خود را با تيم A فسخ کند. به نظر مي‌رسد خلعتبري در روز 13 تير قرارداد خود را با عجمان فسخ کرده است. ايرادي در اين قضيه وجود دارد،‌ اما متوجه فدراسيون، سپاهان و پرسپوليس نيست،‌ بلکه متوجه عجمان است.

در اين لحظه فردوسي‌پور گفت: نمي‌شود به عجماني‌ها ايراد گرفت، پول مفتي گيرشان آمده و مي‌توانند تاريخ فسخ قرارداد را هر زمان که خواستند ثبت کنند. اصلا شايد بخواهند تاريخ آن را سال پنج قمري بزنند!

در ادامه برنامه ماجدي، سرپرست استقلال روي خط آمد و در اين رابطه گفت: من فقط يک سوال دارم. چطور قرارداد خلعتبري با عجمان دهم تير ثبت شده، اما سيزدهم تير فسخ شده است؟ يا يک سوال ديگر. اگر 13 تير قرارداد را فسخ کرده‌اند چطور يک ماه بعد تازه ITC او رسيده است؟ اين پاردوکس‌ها نشان مي‌دهد که يک بي‌قانوني در قسمتي از کار وجود داشته و اين موضوع نه فقط به استقلال ، بلکه به ساير تيم‌هاي ليگ هم ضربه مي‌زند.

شيرازي، رييس هيات فوتبال استان تهران پس از اين روي خط آمد و با اشاره به اين که بازي کردن خلعتبري براي پرسپوليس قانوني است، گفت: ما فقط وظيفه داريم که طبق قانون عمل کنيم. وقتي خود عجمان اعلام مي‌کند که تاريخ فسخ قرارداد 13 تير بوده، مشکل خاصي وجود ندارد.

نفر بعدي شيريني، سرپرست پرسپوليس بود که خطاب به فردوسي‌پور گفت: آيا اصلا شما دوست داريد که خلعتبري به ايران برگردد و در ليگ برتر بازي کند يا خير؟ هفته‌ قبل هم کارشناسي آورده بوديد که نشان مي‌دهد انگار زياد دوست نداريد اين اتفاق بيفتد. در اين رابطه بايد بگويم خلعتبري قرارداد خود را با عجمان در 13 تيم فسخ کرده، اما مسئولان اين باشگاه براي اين که جهت گرفتن پول رضايت نامه مدرکي داشته باشند به دنبال ITC اين بازيکن رفتند. اين موضوع خيلي ساده است. نمي‌دانم چرا شما متوجه نمي‌شويد. آقاي فردوسي‌پور شما که استاد من هستيد. خلعتبري مي توانست هفت ميليارد براي دو سال بگيرد، اما به خاطر کشورش در آن ليگ مجعول بازي نکرد. چرا به اين کار توجهي نمي‌شود؟ نبايد از چنين بازيکني تقدير کنيم؟

در ادامه ماجدي و شيريني بر سر قانوني بودن حضور خلعتبري در داربي دقايقي با هم بحث کردند، اما هيچ کدام نتوانستند يکديگر را قانع کنند.

با آمدن رحيمي روي خط، جريان خلعتبري سمت و سويي ديگري گرفت. مديرعامل سپاهان در اين رابطه ، گفت: خلعتبري ثابت کرد که نمي‌خواهد در ليگ امارات بازي کند،‌ اما کاري که آقايان مي‌کنند فروختن خليج فارس است. اگر مي‌خواهند خلعتبري در امارات بازي نکند به او 10 ميليارد پاداش بدهند، اما سر خليج فارس منت نگذارند. اين که ما براي خريدن خلعتبري هزينه مي‌کنيم، مثل اين مي‌ماند که براي عوض کردن نام ليگ امارات به آنها پاداش هم داده‌ايم. من تعجب مي‌کنم که چرا فدراسيون در اين باره دست به کار نمي‌شود. مي‌توانيم از فدراسيون امارات به فيفا شکايت کنيم. آنها حق ندارند نام سياسي روي ليگ خود بگذارند.

فردوسي‌پور در ادامه برنامه گفت که پرسپوليس براي جذب خلعتبري تخلفي انجام نداده، اما همين که به عجماني‌ها گفته اند که تاريخ فسخ قرارداد را در زمان مشخصي درج کنند، تقلب است.

در پايان برنامه هم رويانيان روي خط آمد و در اين رابطه گفت: TMS يک نظام بين‌المللي است و امکان خطا در آن وجود ندارد. وقتي نام خلعتبري با موفقيت در اين سيستم‌ ثبت شده، ITC او هم به زودي صادر مي‌شود. خيلي از پيشکسوتان پرسپوليس به من پيامک زدند و به خاطر صحبت‌هاي رحيمي ابراز ناراحتي کردند. رحيمي با اين حرف‌هايش به ما ضربه زد. کسي که پول مي‌دهد و کالايي را مي خرد خريدار است نه فروشنده. من واقعا از رحيمي ناراحتم. خليج فارس را مرداني نگه داشته‌اند که ما يک هزارم آنها هم نمي شويم. آنها شايد نوادر ايران و حتي دنيا باشند. بنابراين دوستان خواهشا بحث خليج فارس را پيش نکشند. بحث ما فوتبالي است.

وي ادامه داد: قبل از بازي تيم ملي با قطر بود که من به اردوي ملي‌پوشان در باشگاه ايرانيان رفتم. همه ديدند که من با خلعتبري مذاکره کردم. واقعيت اين است که رحيمي که رفته کرانچار را آورده که در کرواسي ممنوع الکار است، مي‌آيد و چنين حرفي مي‌زند. اين يعني شما سپاهان را فروخته‌ايد؟ رحيمي با حرف‌هايش به شرافت و غيرت ما توهين کرد. خود شما به دوبي رفتيد و به خلعتبري پول بيشتري داديد. من تلاش کردم يک بازيکن ملي را از ليگ امارات که نام مجعولي براي خود انتخاب کرده بود به کشور باز گردانم، آيا اشتباه کرده‌ام؟

رويانيان گفت: ما منطقي کار را ‌کرده‌ايم . بايد عجمان را راضي مي‌کرديم. بار اول خلعتبري پول زيادي مي‌خواست، اما من قبول نکردم. بعد از آن گفت که من مي‌خواهم به ايران برگردم و فرقي نمي‌کند چقدر پول بگيرم. خوشبختانه هدايتي هم کمک کرد و او توانست برگردد. شما با يک بازيکن خارجي استقلال مقايسه کنيد که مي‌دانم هم امسال و هم سال گذشته مبلغ قراردادش 500 هزار دلار بوده است. اين که آقاي رحيمي مي‌گويد درست است. پول حيف بود که به اماراتي‌ها بدهيم، اما ما مسلمان هستيم. من که نمي‌توانم باشگاه عجمان را بمباران کنم. بايد به صورت قانوني براي جذب خلعتبري اقدام مي‌کردم. همين امسال هفت بازيکن استقلال و سپاهان بالاي يک ميليارد و 700 پول گرفتند.

رحيمي در پايان برنامه بار ديگر روي خط آمد و گفت: آقاي رويانيان! شما بايد ثابت کنيد که يک نفر از باشگاه سپاهان به دوبي رفته و به خلعتبري پيشنهاد بالاتر داده است. چرا همين الان به مردم نمي‌گوييد؟

نصيرزاده، در دقايق پاياني برنامه با اشاره به قانون فيفا، گفت: وقتي تماشاگران فحاشي مي‌کنند نمي‌توان براي باشگاه کسر امتياز در نظر گرفت، اما اگر بازيکن يا عضوي از تيم توهين يا فحاشي کند تا شش امتياز هم مي‌توان از آن تيم کسر کرد. کميته‌ انضباطي بايد امتيازات را برگرداند. فوتبال يک پديده اجتماعي است که استانداردهاي خاصي دارد و نمي‌توان در هر کشور تصميم متفاوتي گرفت.

بيش از سه ميليون پيامک به «90» ارسال شد که 51 درصد به پيروزي پرسپوليس در داربي راي دادند. 37 درصد معتقد بودند استقلال داربي را مي‌برد و 12 درصد هم به تساوي راي دادند.

حاشيه‌ها:

* سردار آزمون بازيکن جوان روبين کازان مهمان 90 بود. گفت‌وگوي او با فردوسي‌پور به دليل سادگي و لحن شيرين آزمون جالب شده بود و هر جمله‌اش براي بينندگان به نوعي خنده دار شده بود. به ويژه آنجا که آزمون گفت در قراردادش با روبين کازان آمده که اگر تنها باشد کليد خانه اش را به او نمي‌دهند و بايد در باشگاه بخوابد‍! فردوسي‌پور هم به شوخي خطاب به پدر اين بازيکن گفت: آقاي خليل آزمون! بگذاريد پسرتان آزادتر باشد! همچنين فردوسي‌پور به مدل موي آزمون اشاره کرد و گفت شبيه علي بابا در کارتون سندباد شده‌اي که اين بازيکن هم گفت از بچگي به علي بابا علاقه داشتم.

*‌محسن خليلي و اميدرضا روانخواه که در دو داربي 63 و 64 هر دو گل پرسپوليس و استقلال را به ثمر رسانده بودند با گزارشگر 90 به ورزشگاه آزادي رفته بودند و خاطرات خود را تجديد کردند.



تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:, | 10:10 | نویسنده : Amir

برنامه نود دوشنبه شب 4 شهريورماه 1392 از ساعت 22 و 37 دقيقه به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.


برنامه نود دوشنبه شب 4 شهريورماه 1392 از ساعت 22 و 37 دقيقه به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.

سوال مسابقه پيام کوتاه برنامه در خصوص ميزان رضايت ببيندگان از روند آماده سازي تيم ملي براي جام حهاني بود.



ابراهيم ميرزا بيگي کارشناس داوري برنامه بود.

در ابتداي برنامه نود گزارشي از روند آماده سازي ورزشگاه نقش جهان اصفهان و چگونگي بازسازي ورزشگاه حافظيه شيراز پخش شد.

کفاشيان در ارتباطي تلفني با برنامه نود گفت: مشکل بي پولي ما تنها مختص تيم ملي بزرگسالان نيست و در تمامي تيم ها و رده ها اين مشکل را داريم ما هم اکنون 8 ميليارد تومان بدهي داريم ما بايد يا اسپانسر بزرگ بگيريم و يا اينکه دولت بايد از ما حمايت کند. تمام فکر ما نبايد تيم ملي ما باشد و بايد به فکر تيم هاي آينده ملي نيز باشيم.

وي در ادامه گفت: نظر کادر فني اين بود که تيم ملي به پرتغال برود و در آنجا بازي دوستانه برگزار کند اما به دليل مشکلات مالي اين بازي لغو شد. فدراسيون فوتبال با اين همه زير مجموعه و تيم هاي ملي نياز به حمايت بيشتر است.

جواد نکونام کاپيتان تيم ملي فوتبال نيز در ارتباطي تلفني با برنامه نود ضمن انتقاد به نحوه آماده سازي تيم ملي براي حضور در جام جهاني گفت: اگر قرار نيست اردوها برگزار شود بهتر است ليگ را با فاصله بيشتري برگزار کنيم.

کفاشيان در خصوص نامگذاري جعلي در ليگ امارات گفت: اين بحث ورزشي نيست و سياسي است و ما نيز از طريق وزارت امور خارجه اين موضوع را پيگيري کرديم و انشاالله به نتيجه مي رسيم.

وي در خصوص استعفاي عزيزي خادم گفت: ايشان استعفا دادند و ما قبول کرديم و انشاالله از ايشان در جاهاي ديگر استفاده مي کنيم.

نکات بازي نفت تهران و پرسپوليس:



جي لوييد ساموئل هافبک تيم استقلال تهران که مهمان برنامه نود بود در صحبتهاي خود گفت: از طريق يک شرکت نقل و انتقال فرانسوي وارد ايران شدم و به تيم استقلال پيوستم که يک چالش جديد و جذاب براي من بود. وضعيت تيم اکنون خيلي خوب است و در ليگ برتر و ليگ قهرمانان وضعيت خوبي داريم و اميدوارم در بازي برگشت با بوريرام نيز بتوانيم موفق باشيم.



وي در ادامه گفت: تيم بوريرام نسبت به ما وضعيت بهتري داشت ولي فکر مي کنم اينکه ما در خانه گل نخورديم به ما خيلي کمک مي کند.

ساموئل خاطرنشان کرد: من سه ساله بودم که به انگليس رفتيم و خانواده من در حال حاضر در انگليس هستند و گاهي به ترينيداد نيز سفر مي کنيم. در حال حاضر دو بازي ملي نيز براي ترينيداد انجام دادم ولي فکر نمي کنم فرصت حضور در جام جهاني را داشته باشم.

در برنامه نود گزارش يکي از تلويزيون هاي لندن در بدو ورود ساموئل به ايران پخش شد که در آن مجري برنامه از اين بازيکن درخصوص دلايل حضورش در ايران سوال کرده بود.

ساموئل دوران نوجواني در تيم آستون ويلا بازي مي کرد اما به گفته خودش طرفدار ليورپول بوده و در ميان بازيکنان حال حاضر ليگ برتر طرفدار جيواني فان پرسي هافبک منچستر يونايتد است.

ساموئل در ادامه گفت: برخورد مردم ايران با من در اين مدت خيلي خوب بوده و من کاري به مسائل سياسي ندارم تنها آمده ام که فوتبال بازي کنم و کاري به مسائل ديگر ندارم. در ايران فرصت گشت و گذار ندارم زيرا فوتبال به من فرصت نمي دهد و از ميان غذاهاي ايراني قرمه سبزي را خيلي دوست دارم.



ساموئل تصريح کرد: در ايران با توجه به کيفيت زمين ها و توپ مسابقه ها شرايط کمي با ليگ هاي معتبر مثل انگلستان تفاوت مي کند حتي شرايط داوري ها و بازي تفاوت مي کند و خيلي از ليگ هاي اروپايي مانند انگليس هستند.

زارعي بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان که در اولين برنامه نود از فدراسيون به دليل پرداخت نکردن مطالبات و هزينه هايش انتقاد کرده بود در برنامه ديشب از فدراسيون بابت اظهاراتش عذرخواهي کرد. البته فردوسي پور با کنايه گفت که ايشان را مجبور به اين کار کرده اند .



کارلوس کي روش در هنگام بازي استقلال و راه آهن به خواب فرو رفته است.



فردوسي پور با پخش دقايقي از سريال هزاردستان با کنايه حال و روز اين روزهاي فوتبال و خواب کي روش بيان کرد.

رحيمي مديرعامل باشگاه سپاهان در ارتباطي با برنامه گفت: جباري با کسي مشکل ندارد ايشان از هفته دوم اعلام کرد که مي خواهد اصلا فوتبال بازي نکند و اين مساله در رسانه ها منعکس شد اما فکر مي کنم به سود جباري نيست که اين مساله ادامه پيدا کند اميدوار هستيم ظرف چند روز آينده اين مساله به پايان برسد اما اگر جباري با کرانچار مشکل داشته باشد قطعا ما از سرمربي تيممان حمايت مي کنيم.

رحيمي در خصوص مذاکره با خلعتبري گفت: ما سه ماه پيش خلعتبري را مي خواستيم اما عجماني ها گفتند نمي دهيم و ما ديگر دنبالش نرفتيم و اگر کسي در اين مدت از طرف باشگاه سپاهان به عجمان رفته است من از شما خواهش مي کنم اين موضوع را پيگيري کنيد ببينيد اين شخص چه کسي بوده است؟ البته در اين مدت خلعتبري با ما در تماس بوده است و حتي مدير برنامه هاي او نيز با ما صحبت کرد و اعلام کرد اگر ما 800 هزار دلار را بپردازيم خلعتبري مي تواند به سپاهان بيايد ولي ما اعلام کرديم که توان پرداخت اين مبلغ را نداريم.

شيريني سرپرست تيم پرسپوليس اظهار داشت: من تشکر مي کنيم از آقاي هدايتي که کل هزينه هاي اين انتقال را تقبل کرد؛ من نمي دانم اين مبلغ چقدر بوده اما از هدايتي که به عنوان يک پرسپوليسي آنرا پرداخت کرد تشکر مي کنم.

احمدرضا براتي کارشناس حقوقي فوتبال با ارائه اسلايدهايي در خصوص قرارداد خلعتبري معتقد بود که مي شد بدون پرداخت هزينه اي خلعتبري را به ليگ ايران بازگرداند.



خلعتبري در صحبتهاي خود گفت: من تهران هستم و در برنامه 23 ارديبهشت نود که حضور داشتم به شما گفتم که امارات بودم و در همان تاريخ نيز قرارداد خود را ثبت کردم ضمن اين که خليج براي من هميشه خليج فارس بوده و هست و حتي در اردوي ترکيه تيم عجمان شرکت نکردم. قرارداد دوساله من با آنها 7 ميليارد تومان مي شد اما همه چيز براي من پول نيست و با افتخار و تمام توان براي پرسپوليس بازي مي کنم.

وي در خصوص مجوز بازي در ليگ ايران گفت: من اصلا براي عجمان بازي نکردم و حتي در تمرينات اين تيم نيز شرکت نکردم و با صحبتي که با کفاشيان داشتم نيز او تاکيد کرد که هيچ مشکلي بابت بازي در ليگ ايران ندارم.

هدايتي مالک پيشين باشگاه هاي استيل آذين و ملوان در ارتباطي تلفني با برنامه نود گفت: حدود يک ميلياردو 200 ميليون تومان براي فسخ قرارداد خلعتبري پرداخت کردم که آن هم انجام وظيفه بوده است .

وي در ادامه گفت:اگر از زمان در اختيار گرفتن تيم گهر اگر کسي از ما طلب داشت من دو برابر آن را پرداخت مي کنم. در خصوص ملوان بنابر تعهدي که داشتم با درودگر تسويه حساب کردم و يک ريال بدهي نيز ندارم. تعهد من به باشگاه ملوان 5 ميليارد بوده که من 8 ميليارد تومان پرداخت کرده ام و نامه تسويه حساب آن را از درودگر مديرعامل باشگاه ملوان دريافت کردم. من از همين جا اعلام مي کنم که اگر شخصي يا باشگاهي از من طلبکار باشد من دو برابر آن را به آنها پرداخت مي کنم.

تاميني بازيکن تيم ملوان نيز گفت : 50 درصد قرادادام که 125 ميليون تومان مي شود را از ملوان طلب دارم. من به خاطر تيم خودم و شهر خودم به تيم ملوان بازگشتم و به خاطر پول نبوده که به اين تيم آمدم.

برنامه نود در ساعت 2 و 17 دقيقه بامداد سه شنبه به پايان رسيد و در مسابقه نظر سنجي پيامکي آن نتيجه زير به دست آمد:




تاريخ : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, | 10:30 | نویسنده : Amir

برنامه تلويزيوني اين هفته نود از ساعت 22 و 45 دقيقه دوشنبه شب 28 مرداد ماه به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.


سوال مسابقه پيام کوتاه برنامه در خصوص انتخاب برترين گل ماه ليگ برتر بود.



به گزارش باشگاه خبرنگاران ، مسعود مرادي کارشناس داوري برنامه بود.

نکات بازي داماش و استقلال تهران:



در برنامه نود اين هفته گزارش جالبي از جزيره ابوموسي و علاقه مردم اين جزيره خليج هميشه پارس به فوتبال پخش شد.





مشکل اصلي فوتبالدوستان جزيره ابوموسي به گفته مسئولين ورزش اين استان نداشتن امکانات از جمله توپ است.

پدر اميد دربندي بازيکن سابق سايپا و نيروي زميني در ارتباطي تلفني با برنامه نود درباره‌ي قتل پسرش گفت: يک هفته پيش پسرم را در بين راه سه نفر او را مي‌دزدند و بعد از يک ساعت با ما تماس گرفتند و به ما گفتند که 100 ميليون به آنها بدهيم. آنها به من گفتند پسرم دست آنهاست و فردا به شما شماره حسابي مي‌دهيم تا با پرداخت پول فرزندم آزاد شود.

وي گفت: فردا صبح به من زنگ زدند و گفتند 10 ميليون پول بريزم تا فرزندم آزاد شود. 10 ميليون را با هر سختي بود جور کردم و به حسابشان ريختم اما پسرم را آزاد نکردند. به من گفتند فردا 100 ميليون بده تا او را آزاد کنيم. به آنها گفتم پس بگذاريد حداقل با پسرم صحبت کنم.

دربندي در ادامه افزود: به آنها گفتم يک نشاني به من بدهيد ولي آنها اين کار را نکردند و به روزهاي بعد کشيده شد. به هر حال چندين بار اين تماس‌ها تکرار شد و من هر بار مي‌گفتم نشاني بدهيد که او زنده است ولي آنها مي‌گفتند فردا صدايش را مي‌شنوي يا مثلا پس‌فردا مي‌گذاريم با او صحبت کني.

وي اضافه کرد: حتي يک بار به آنها گفتم اگر راست مي‌گوييد و پسرم زنده است از او بپرسيد کت و شلوار عيدش چه رنگي بود. آنها به من گفتند اگر پول را به حسابشان نريزم سر و پاي پسرم را مي‌برند. به هر حال پليس، در نهايت جسد فرزندم را در يک چاه سمت امين‌آباد پيدا کرد و آن‌طور که پليس مي‌گفت آنها همان روز اول فرزندم را کشته بودند.

دربندي گفت: من کارمند بازنشسته بانک هستم و پليس به دنبال پرونده‌ي قاتلان است و آن‌گونه که به من گفته‌اند آدم‌ربايان از هرات افغانستان با ما تماس مي‌گرفتند. من از علي دايي که همشهري ما است و از آقاي کاشاني مي خواهم که اين موضوع را پيگيري کنند و قاتلان فرزند من دستگير شوند.

در آيتم دوربين نود نيز به مشکل توپ هاي ليگ برتر پرداخته شد.



در پانزدهمين سال پخش برنامه نود عوامل توليد و پشت صحنه اين برنامه با حضور در استوديو توليد اين برنامه را جشن گرفتند.



موضوع خرابي چمن ورزشگاه حافظيه شيراز در اين برنامه نود نيز پيگيري شد و در حاليکه معاون و رئيس دفتر ورزش و جوانان استان فارس رنگ کردن زمين ورزشگاه حافظيه را تاييد کرد اما ملکي پيمانکار آن مجموعه با قاطعيت اين موضوع را که به صورت واضح مشخص بود تکذيب کرد! و بارها اعلام نمود رنگ کردن زمين بهتر از رنگ کردن مردم است.



حاشيه هاي بازي پرسپوليس و ملوان و پيگيري قضييه قطع برق ورزشگاه آزادي دقايقي از برنامه نود را به خود اختصاص داده بود.

نکات بازي پرسپوليس و ملوان



در بخش ديگري از برنامه نيز به بررسي وضعيت توپهاي ليگ برتر پرداخته شد.

بسياري از بازيکنان و مربيان فوتبال نسبت به کيفيت توپ هاي ليگ برتر اعتراض داشتند.

مديرعامل شرکت آل اشپورت در خاورميانه در ارتباطي تلفني با برنامه نود اعلام کرد: وقتي که دو نفر از بيزنس من هاي فوتبال ما نسبت به اين توپ ها انتقادات بي مورد مي کنند سايرين نيز خود به خود به جمع آنها مي پيوندند. توپ هاي شرکت ما براي ليگ ايران توليد شده است و اگر لوگوي سازمان ليگ بر روي آن نيست به دليل اين است که سازمان ليگ از ما خواست که اينگونه نباشد.

جعفري در خصوص فاکتوري که در آن نوشته شده بود 18000 توپ به فدراسيون فوتبال تحويل داده شده است گفت: تاکنون من 18000 توپ از شرکت آل اشپورت دريافت نکرده ام که بخواهم آن را به فدراسيون فوتبال بدهم و قطعا اين فاکتور جعلي است.

مهدي تاج نيز گفت: اينکه شما اين موضوع را پيگيري مي کنيد خيلي خوب است و من نيز امروز به حراست فدراسيون فوتبال گفتم اين موضوع را پيگيري کند ضمن اينکه ما پيشنهاد ديگري نداشتيم که آنرا انتخاب کنيم و در اين فصل 1500 توپ از اين شرکت براي ليگ و تيم هاي ملي به صورت رايگان دريافت کرديم.

در بخش پاياني برنامه نود به اتفقات رخ داده در هيئت فوتبال اصفهان پرداخته شد.

مديرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هيئت فوتبال اين استان را يک جزيره خود مختار خواند که حتي در جلسات اين اداره کل شرکت نمي کند و با لابي با مسئولين سياسي استان و رسانه اي کردن موضوعات قصد دارد فعاليت هاي غيرقانوني خود را توجيه کند. مي‌دانم اين مسئله چقدر براي آقايان مهم است که اين موضوع را سياسي کرده‌اند و به مقامات بالا کشيدند. مسئله‌اي نيست اگر واقعاً اجراي قانون خلاف است تبصره و ماده اين موضوع را بياورند. در ضمن ببخشيد عمر مفيد مديريت چقدر است؟ چه اصراري براي ماندن است، بس است ديگر. ما که خواهش کرديم محترمانه برويد، مي‌خواهيد مبارزه کنيد؟

وي در ادامه گفت: ايشان به عنوان رئيس هيئت فوتبال عضو هيئت مديره باشگاه ذوب آهن نيز هستند، کجاي دنيا رئيس هيئت عضو هيئت مديره باشگاه مي شود؟

وقتي اداره کلي طبق مصوبات مجلس وظايف قانوني دارد چرا شوراي تامين استان بايد در اين خصوص تصميمي بگيرد؟

جهاني خاطرنشان کرد: پيشنهاد يک سوم اعضاي مجمع اين امر صورت بگيرد در حالي که ما 22 امضا جمع کرديم و اين به آن معناست که بيش از يک سوم صورت گرفته و تقريباً 50 درصد اعضاي مجمع آن را امضاء کرده‌اند. ما به درخواست مردم و اهالي فوتبال مبني بر اينکه اين آقا براي فوتبال چه اقداماتي انجام داده، کميته‌اي در دي ماه سال گذشته تشکيل داديم تا اقدامات او را بررسي کند.

اما ابرقويي نژاد در صحبتهاي خود گفت: بنده رييس هيات فوتبال استان اصفهان هستم و هيچ کسي نمي‌تواند مرا برکنار کند، چون اين کار غير قانوني است. شرط حضور فردي در رياست هيات فوتبال راي و انتخاب اعضاي مجمع است و هر کسي با هر مقامي بخواهد رييس را تغيير دهد، کار غير قانوني انجام داده است.

وي ادامه داد: احساسم اين است که حتي انعکاس چنين رفتارهاي غير قانوني درست نيست و موضوعيت ندارد. اگر اين مسائل در رسانه‌ها منتشر شوند، ممکن است به آنها دامن بزند. برکناري‌ام از سوي هر مقامي به جز مجمع بي‌معني است. در 6 ماه گذشته تمام تلاش ايشان تنها آزردن من است. متاسفانه ايشان زورشان به ما نرسيده است و ساختمان هيئت فوتبال استان را از ما گرفته است.

برنامه نود در ساعت 2 و 47 بامداد سه شنبه به پايان رسيد و 61 درصد از حدود 2 ميليون 200 هزار نفر گل محمد قاضي را به عنوان برترين گل ماه انتخاب کردند.



تاريخ : سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, | 10:1 | نویسنده : Amir

برنامه «90» ديشب در حالي روي آنتن رفت که رنگ شدن بخش زرد چمن حافظيه قبل از بازي و همچنين جدال لفظي دايي با مديرعامل آل اشپورت از مهم‌ترين بخش‌هاي اين برنامه بود.

سوال مسابقه پيام کوتاه برنامه نود برخلاف ساير برنامه ها به موفقيت هاي اخير ورزش کشورمان اختصاص داشت.



به گزارش باشگاه خبرنگاران، خداداد افشاريان کارشناس داوري برنامه نود بود.



به دليل برگزاري بازي هاي هفته سوم و چهارم ليگ برتر در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته و شنبه و يکشنبه اين هفته برنامه نود در اين هفته به بررسي 16 بازي برگزار شده در اين دو هفته پرداخت.

قبل از پخش بازي تيم هاي فجرشهيدسپاسي شيراز و استقلال تهران مانند گذشته تماشاگران از نحوه بليت فروشي و آبخوري هاي ورزشگاه شيراز گلايه مند بودند.



غلامرضا کمانه مديرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص زردي چمن ورزشگاه حافظيه و رنگ کردن آن قبل از بازي گفت: دليل زردي چمن ورزشگاه حافظيه اين است که پيمانکاري که ورزشگاه را در اختيار دارد آنرا در روز آب داده است در حاليکه بايد به دليل آفتاب شيراز آنرا در شب آب مي داده و اين ايراد بزرگي و قطعا با آنها برخورد مي شود.

کمانه راجع به اتفاقات رخ داده در انتخابات هيئت فوتبال فارس در سال گذشته و عدم برخورد با خاطيان گفت: اين موضوع به ما ارتباط پيدا نمي کند و بايد با کفاشيان و مسئولان فدراسيون فوتبال در اين خصوص صحبت کنيد.

با توجه به همزماني برنامه با سالگرد درگذشت مرحوم بابک معصومي چند تصوير از اين کاپيتان پيشين تيم ملي فوتسال کشورمان پخش شد. همچنين در جريان برنامه اعلام شد که مراسم سالگرد معصومي روز پنجشنبه 24 مردادماه از ساعت 18 در امامزاده طاهر کرج برگزار مي شود.

نکات بازي فولاد خوزستان و داماش گيلان:





نکات بازي تيم هاي استقلال و صباي قم:





ابراهيم صادقي کاپيتان تيم سايپاي البرز مهمان برنامه نود بود.

صادقي در صحبتهاي خود گفت: فوتبال را از باشگاه کشاورز کرج شروع کردم و پس از آن به تيم جوانان پرسپوليس رفتم و حتي در زمان استانکو چند بازي براي تيم بزرگسالان پرسپوليس انجام دادم.

وي در ادامه گفت زمانيکه علي دايي به سايپا آمد مي خواستم بازوبند کاپيتاني را به او بدهم اما وي بزرگواري کرد و کاپيتاني را قبول نکرد ضمن اينکه تاکنون بالاي بيست گل براي سايپا زدم اما در کل هافبک گلزني نيستم.

صادقي ضمن انتقاد از پرداخت پول هاي کلان به برخي بازيکنان گفت: برخي بازيکنان ما بايد از مشاور استفاده کنند زيرا بازيکني که از يک سطح پايين پول زيادي ميگيرد بايد روش استفاده از آن و طريقه صحبت کردن را نيز ياد بگيرد.

کاپيتان سايپا در ادامه راجع به ميزباني سايپا از پرسپوليس در کرج گفت: استقلال و سپاهان وقتي که از آزادي خارج مي شوند 40 درصد از قدرت خود را از دست مي دهند در همين بازي اخير ما تا دقيقه 8 بازي پرسپوليسي ها به نيمه زمين ما نرسيدند.

نکات بازي سايپا و پرسپوليس:







صادقي که رکورددار بازي در ليگ برتر نيز هست در اين خصوص گفت: من يک سال قبل از شروع ليگ برتر نيز فوتبال بازي مي کردم اما در ليگ برتر 329 بازي انجام دادم.

وي در ادامه گفت: تاکنون 15 بازي ملي انجام دادم و يک گل ملي نيز دارم که به امارات زدم اما متاسفانه فيلم آن موجود نيست ولي در زمان قلعه نويي و علي دايي به تيم ملي دعوت مي شدم.

پخش مصاحبه هاي علي دايي و علي کريمي بر عليه يکديگر دقايقي از برنامه نود اين هفته را به خود اختصاص داد.

دايي در صحبتهاي خود گفت: من اگر در برنامه نود از حق پرسپوليس دفاع کردم، اگر کسي ادعاي پرسپوليسي بودن دارد از اين حرف ها ناراحت نمي شود. ما مشکلات زيادي را رد کرديم. بازي اول قرار بود عليه من شعار بدهند؛

وي در ادامه گفت: سوال من اين است که دليل صحبت عليه من روز قبل از بازي چيست؟ او مي توانست بعد بازي حرف بزند. ايشان ثبات در حرف هايش ندارد و جوابش را نمي دهم اگر ثبات داشت يک روز خداحافظي نمي کرد که يک روز برگردد. نمي شود صحبتش را جدي گرفت. وظيفه من کمک به پرسپوليس است و تا روزي که باشم اين کار را مي کنم. همانطور که در تيم هاي ديگر اين کار را کردم. متاسفم براي کسي که خود را اسطوره پرسپوليس مي داند و قبل از بازي چنين حرفي را مي زند. هر کس بايد در مورد تيم خودش حرف بزند. من مسئول تيم خودم هستم.

کريمي نيز در صحبتهاي خود گفت: من خودم را پرسپوليسي نمي دانم، در مقابل افرادي که در اين تيم زحمت کشيدند، اين صحبت هايي که بيان مي شود براي عوام فريبي است. اگر صحبتي کردم شخصي و شخصا در مورد علي دايي بوده و نه اسم پرسپوليس و هواداران اين تيم. بهتر است مثل دو مرد باهم تسويه حساب کنيم. رو در رو با يکديگر حساب و کتاب کنيم و اين مسئله را به گردن هواداران نيندازيم. بهتر است تمرکزمان را روي تيم خود بگذرايم من به عنوان بازيکن به تراکتورسازي و دايي به عنوان مربي به پرسپوليس فکر کند. به احترام هواداران پرسپوليس چيزي نمي گويم. مردم به من لطف داشتند. تمام تمرکزم را الان روي تراکتورسازي گذاشتم و براي پرسپوليس آرزوي موفقيت مي کنم.

کريمي در مورد اينکه آيا اسطوره است اظهار داشت: من يک بازيکن فوتبال هستم اگر مصاحبه اي آورديد که بگويم اسطوره هستم به شما جايزه مي دهم. بابت بازي فوتبال پول گرفتم و هيچ منت و ادعايي ندارم. يک روز آمدم، يک روز هم مي روم. اگر توانستيد يک مصاحبه بگيريد که گفتم اسطوره هستم، هرچه بخواهيد مي دهم. انشاالله پرسپوليس با حمايت هوادارانش روزهاي خوبي داشته باشند و انقدر شجاعت داشته باشيم که مشکلات را به گردن ديگران نياندازيم.

کريمي در مورد اينکه دايي گفته او ثبات ندارد و يک روز خداحافظي کرده و روز ديگر به فوتبال بازگشته است عنوان کرد: فکر نمي کنم اين موضوع به کسي ارتباط پيدا کند. به کسي مربوط نيست که او موضع گيري مي کند اين ها بهانه است. اگر حرف داريم چيز درست حسابي بگوييم که مردم لذت ببرند. مگر کريم باقري از تيم ملي خداحافظي نکرد؟ دايي سرمربي تيم ملي شد مرا دعوت کرد که خداحافظي کردم و به تيم ملي نرفتم، آنها رفتند کريم باقري را آوردند که خداحافظي کرده بود. اگر فردوسي پور عادل باشد، اين مصاحبه را نشان مي دهد که در آرشيو نود موجود است.

يدالله سليماني دبير دپارتمان داوري در ارتباطي تلفني با برنامه نود گفت: ابتدا از آقاي افشارريان مي خواهم اگر با مظفري زاده شوخي دارد آن را در رسانه مطرح نکند و بهتر است در محفل خصوصي آن را به خود مظفري زاده بگويد ضمن اينکه ما اکنون در دپارتمان داوري به غير از فکس کردن ابلاغيه داوري کارهاي بسيار زياد ديگري نيز داريم مثل چيدمان داوري در ليگ‌هاي دسته دوم و سوم و ليگ‌هاي ديگر اما متاسفانه اخيرا کساني هستند که به غير از منافع داوري به فکر منافع خودشان هستند.

افشاريان در پاسخ به سليماني گفت: اگر من با مظفري زاده شوخي کردم مسئول صحبتهاي خودم هستم ضمن اينکه نگفتم کلاسي که شما برگزار کرديد غيرقانوني است و به نظر من اصفهانيان نيز اشتباه کرد که اجازه نداد داوران زنجاني در اين کلاس شرکت کنند؛ آقاي سليماني اين را نيز به شما بگويم اگر شما باشيد يا نباشيد داوران ليگ هاي دسته دوم و سوم و ليگ هاي جوانان و نوجوانان چيده مي شود. شما با تنبيهات زياد داوران آرامش را از آنها گرفته ايد.

سليماني: چرا عوام فريبي مي کنيد؟ ما کجا آرامش را از داوران گرفتيم؟ اگر کلاس ما غير قانوني بوده چرا 95 درصد از داوران در آن شرکت کردند و اکنون در ليگ برتر قضاوت مي کنند. ايشان مي خواستند در کميته داوران با دو گلوله ما را بکشند!

فردوسي پور: آقاي افشاريان شما تفنگ داريد و مي خواستيد سليماني را بکشيد؟!

افشاريان: تفنگ؟!! شايد منظورشان تفنگ پلاستيکي بوده!

وحيد جعفري مدير بخش خاورميانه شرکت آلشپورت در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به محصولات اين شرکت گفت: چون هنوز اوايل فصل است بايد مدتي بگذرد تا بازيکنان به آنها عادت کنند. آقاي دايي که نمايندگي آديداس در ايران است مي تواند 3000 توپ آديداس به صورت رايگان به تيم هاي ليگ برتر بدهد و ما که 4500 توپ رايگان در اختيار سازمان ليگ گذاشتيم خودمان را کنار مي کشيم.

وي در ادامه گفت: آقاي قلعه نويي که خودش از يک مارک تجاري روي کتش استفاده مي کند به ما اتهام همکاري با باند مافيا را مي زند که اين موضوع براي ما جالب است و قطعا آن را پيگيري مي کنيم.

دايي: ايشان مي گويد اين توپ را در ليگ استراليا تست کردند و به ايران آوردند اما مي خواهم بدانم ليگ استراليا کجاي دنيا است؟ من با سند و مدرک صحبت مي کنم، ايشام مي گويد ما 4500 توپ وارد ايران مي کنيم الان سوال من اين است شما تا کنون چند توپ وارد ايران کرديد؟

جعفري : ما سال گذشته نيز 1000 توپ وارد کرديم اما با جوي که دوستان ايچاد کردند باعث شد از توپ ها استفاده نکنند. ضمن اينکه بهتر است علي دايي به جاي فعاليت هاي اقتصادي به حرفه خودش که مربيگري است بپردازد.

دايي : فعاليت اقتصادي من به کسي مربوط نيست ضمن اينکه همکاران من در بخش اقتصادي اين فعاليت ها را زير نظر دارند و من بيشتر تمرکزم روي مسائل فني تيم است. حال سوال من اين است چطور شما 4500 توپ رايگان به سازمان ليگ داديد اما 1000 توپ را براي فروش وارد کشور کرديد؟ مگر چنين چيزي ممکن است؟

جعفري: اين مسائل مربوط به فعاليت هاي اقتصادي شرکت ماست ضمن اينکه ما لباس هاي تيم خود شما را به صورت رايگان تامين کرديم. چرا مربيان ديگر و بازيکنان تيم هاي ديگر اعتراض نمي کنند؟ چرا فقط شما و قلعه نويي که خودتان توليدي داريد انتقاد مي کنيد؟

دايي: من با اينکه اين شرکت دو دست لباس به کادر فني تيم ما داده است از ابتدا اين لباس ها را پوشيدم و به احترام قرارداد باشگاه به آن احترام گذاشتم. ضمکن اينکه من تنها يک فروشگاه آديداس دارم و نمايندگي اين شرکت را ندارم تنها خواسته من اين است که از توپهاي با کيفيت در فوتبال ما استفاده شود زيرا بيس و پايه فوتبال توپ است.

جعفري: من مي خواهم اين توپ ها را براي بررسي به فيفا ببرند و اگر مشکل داشت من آنرا جمع مي کنم زيرا بازار ايران براي من ضرر است و اگر دوستان ناراحت هستند با کمال ميل اين توپ ها را جمع مي کنم من تنها به خاطر ايران و علاقه اي که به فوتبال و ورزش کشورم دارم اين توپ ها را به صورت رايگان در اختيار سازمان ليگ قرار دادم.

فردوسي پور : امروز اعلام کردند که هرکسي که در خصوص اين توپ ها و کيفيت آن اظهار نظر کند بايد در کميته اخلاقي پاسخگو باشد.

دايي: بله! چون برخي از آقايان حاضر در سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال حامي اين قرارداد هستند.

جدول کلي هفته چهارم ليگ برتر:



برنامه نود در ساعت 2 و 8 دقيقه بامداد سه شنبه به پايان رسيد و در مسابقه نظر سنجي آن نتيجه زير به دست آمد.



تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, | 13:0 | نویسنده : Amir

برنامه نود از ساعت 22 و 45 دقيقه دوشنبه شب 14 مردادماه 1392 به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.

برنامه نود از ساعت 22 و 45 دقيقه دوشنبه شب 14 مردادماه 1392 به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.
سوال مسابقه نظرسنجي برنامه در خصوص ميزباني ايران در جام ملتهاي آسيا بود.




محمد فنايي پيشکسوت داوري فوتبال به عنوان کارشناس مسائل داوري به برنامه دعوت شده بود.




در ابتداي برنامه نود عادل فردوسي پور ابهام بزرگي را برطرف کرد و مشخص شد که ورزشگاه آزادي چند هزار نفري است.او عوامل برنامه اش را به آزادي فرستاده بود تا پس از گفت و گو با مسئولان اين ورزشگاه، سرانجام به يک عدد درست در خصوص تعداد حضور تماشاگران دست پيدا کند.به گفته مسئولان ورزشگاه آزادي و با توجه به اينکه طبقه دوم اين استاديوم هنوز مجهز به صندلي نشده، مشخص شد که درمجموع حدود 92 هزار نفر مي توانند مسابقات فوتبال را در داخل اين ورزشگاه تماشا کنند.اين در حالي است که در گزارش هاي سال هاي دور همان زمان که هنوز صندلي هاي طبقه اول هم سيماني بود گزارشگران فوتبال،به عدد 120 هزارنفر هم رسيده بودند.

پس از پخش بازي تيم هاي ذوب آهن و پرسپوليس عادل فردوسي پور مجري برنامه نود در واکنش به صحبتهاي اخير محمد رويانيان که گفته بود "هر برنامه نود بيش از 5 ميليارد تومان براي فردوسي پور درآمد زايي مي کند" عنوان کرد:

اين صحبتهايي که مطرح شد واقعا خنده دار است. اگر قرار است به خاطر صحبتهايي که در برنامه نود مي شود براي تيم ها پنالتي نگيرند که نمي شود. آقاي رويانيان در آمد ما به اندازه يک بازيکن درجه سه شما هم نمي شود اينقدر ميلياردي به بازيکنانتان پول مي دهيد که همه چيز را ميلياردي مي بينيد. براي شما که انساني متشرع هستيد اينگونه تهمت زدن اصلا صحيح نيست اما از دوستان مطبوعاتي و رسانه ها به دليل اينکه واقعيتها را جلوه دادند تشکر مي کنم.

قبل از پخش بازي استقلال و سپاهان گزارشي در خصوص اتفاقات رخ داده بين مجتبي جباري و باشگاه استقلال پخش شد.

تشبيه جباري به جبارسينگ توسط فتح الله زاده باعث شد ثانيه هايي از يک فيلم هندي که جبارسينگ در آن حضور داشت در برنامه نود پخش شود.

علي فتح الله زاده مديرعامل استقلال در ارتباطي تلفني با برنامه نود در خصوص کسر يک امتياز از تيم استقلال به دليل اهانت هواداران اين تيم به داور گفت: از اين به بعد مي خواهيم فوتبال را کنار بگذاريم و سکوبازي کنيم زيرا امتيازات را به سکوها مي دهند. همه ما احترام به داور را قبول داريم اما احترام داور به بازيکنان چه مي شود؟ فغاني در تمامي بازي هايي که داور بوده نسبت به مجيدي رفتار درستي نداشته اما فرهاد مجيدي هميشه خويشتن دار بوده و بايد از او تقدير شود.

وي در ادامه گفت: در بازي با سپاهان داور دو پنالتي ما را نگرفت و هيچ اعتراضي به اين موضوع نداريم اما کسر يک امتياز از ما اصلا درست نيست و بايد سريعتر اين راي باطل شود. اگر در انتهاي فصل تيم ما يا پرسپوليس به خاطر اين يک امتياز قهرمان نشود تماشاگران ما آرام مي نشينند؟

مديرعامل استقلال تصريح کرد: اگر کميته انضباطي در تمامي بازي هايي که اهانت مي شود اين حکم را صادر کنند ما قبول مي کنيم اما من مطمئن هستم که اين کار را نمي کنند زيرا نمي توانند.

فتح الله زاده خاطرنشان کرد: امروز متوجه شدم که ازحساب ما 700 ميليون تومان بابت گيت هاي استاديوم آزادي برداشت کردند آيا اين درست است که ما هم اجاره استاديوم آزادي را بدهيم و هم اين پول را براي گيت ها بدهيم؟ به نظر من اداره فدراسيون فوتبال جزيره اي شده است و هر کي هر کاري که دلش مي خواهد انجام مي دهد.

در ادامه برنامه علي دايي در ارتباطي تلفني با برنامه نود گفت: اول از همه راجع به صحنه برخورد دهنوي با کريمي در بازي با تراکتورسازي بگويم که راجع به آن صحنه صحبت کردم که ابتدا کريمي با دهنوي برخورد کرد و داور بايد در آن صحنه سوت مي زد. در خصوص دهنوي که شما گفتيد از پرسپوليس بيشتر از سپاهان پول گرفته و به اين تيم آمده است مي خواهم بدانم مگر شما علم غيب داريد که اين صحبتها را مطرح مي کنيد.

دايي ضمن انتقاد از کارشناسي هاي محمد فنايي در برنامه نود گفت: در خصوص برخورد بازيکن ذوب آهن با محمد نوري که فنايي مي گويد در فوتبال اين صحنه ها را پنالتي نمي گيرند پس چه چيزي را پنالتي مي گيرند؟ مگر ما در اين فوتبال نبوديم آيا من در اين 25 - 6 سال تنيس بازي مي کردم؟ من در باشگاه هاي اروپايي و با حضور بزرگترين داوران دنيا بازي کرده ام اگر راجع به فوتبال صحبت نکنم در خصوص چه چيزي صحبت کنم؟

فنايي: من اگر صحبتي را مطرح کردم فقط نظر کارشناسي دادم و بدون هيچ قصد و نظري صحبت مي کنم.

دايي: شما مشاور داوري يک تيم هستيد.

فنايي: شما به خاطر منافع خودتان اين صحبتها را مطرح مي کنيد.

دايي : شما که به ما مي گوييد کارشناس داوري نيستيد و نبايد در اين خصوص صحبت کنيد آيا خودتان که در خصوص مسائل کميته انضباطي صحبت مي کنيد کارشناس مسائل حقوقي هستيد؟

فردوسي پور: ما به مسائل بيرون کارشناسان برنامه کاري نداريم و کارشناسان برنامه بدون هيچ قصد و غرضي صحبت مي کند.

دايي: پس از دربي سال گذشته همه کارشناسان دو پنالتي پرسپوليس را تاييد کردند به غير از آقاي فنايي!

فنايي : پس استقلالي ها بايد از من ايراد بگيرند که چرا خطاي هند صادقي را پنالتي تشخيص دادم.

فردوسي پور: بايد به نظرات کارشناسان احترام گذاشته شود و ممکن است بين نظرات کارشناسان اختلاف وجود داشته باشد.

در ادامه برنامه گزارشي در خصوص غفور جهاني مهاجم پيشين تيم ملي فوتبال پخش شد و اين پيشکسوت فوتبال از خاطرات گذشته اش صحبت کرد.




احمد مومن زاده مهاجم سالهاي گذشته تيم هاي سپاهان استقلال و فولاد خوزستان ميهمان حضوري برنامه نود بود.




وي در خصوص اينکه چرا در دوران حضور در استقلال مهاجمي گل نزن بود گفت: نمي دانم چرا اما فکر مي کنم در آن زمان دروازه ها را کوچک کرده بودند!

فتح الله زاده مديرعامل استقلال در زمان حضور مومن زاده در استقلال اعلام کرده بود اين بازيکن آقاي گل مي شود و به او لقب دل پيرو را داد!

مومن زاده در ادامه گفت: زمانيکه از استقلال به فولاد رفتم انگار از قفس آزاد شدم و توانستم گل هاي خوبي براي اين تيم بزنم و توانستيم اين تيم را قهرمان کنيم. در آن زمان سرمربي تيم ما فرانچيچ بود اما تمامي کارها را ويسي انجام مي داد.

مومن زاده که به عنوان يک مهاجم گل نزن شناخته مي شد در خصوص مهاجمان گل نزن امروزي گفت: يک روز آرش برهاني با من تماس گرفت و گفت آقا ببخشيد که به من مي گويند گل نزن اما من به او گفتم شما هنوز نصف من هم گل نزديد به اين حرفها توجهي نکن و برو کار خودت را بکن!

مومن زاده در پايان راجع به بهترين فرصتي که گل نزده گفت: فکر مي کنم پاس گلي که زرينچه به من داد و گل نکردم بهترين موقعيت گلي بود که گل نکردم!

قبل از پخش دربي گيلان حاشيه هاي قبل از شروع اين بازي و کري خواني هاي هواداران دو تيم پخش شد.







محمد فنايي کارشناس داوري برنامه در خصوص محروميت سه داور فوتسال که در تورنمنت فوتسال کويت حضور داشتند گفت: اگر آنها بدون اجازه به کويت رفتند بايد جريمه شوند نه محروم! مگر ما چند داور مثل موسوي در فوتسال داريم که آنها را محرو کنيم؟ البته مسئولين برگزاري از داورن ما دعوت رسمي کرده اند و اين يک افتخار است براي فوتسال ما؛ به نظر من دود اختلاف بين کميته داوران و دپارتمان داوري به چشم اين داورها رفته است.

عليرضا سهرابي يکي از داوران محروم شده فوتسال گفت: من يک داور جهاني هستم و بسياري از بازي هاي مهم را قضاوت کرده ام و تاکنون هيچ تقديري از من نشده است! اين نامه هايي که نشان داده شد براي من ايميل مي شده و هميشه اينگونه بوده که ما با دريافت اين نامه ها بدون هيچ ابلاغي به اين مسابقه ها مي رفتيم اما اگر يک نفر از فدراسيون حتي به صورت شفاهي به ما مي گفت که به اين مسابقه ها نرويد ما نمي رفتيم.

وي در ادامه گفت: من يک روز صبح از خواب بيدار شدم و دوستان و آشنايان به من گفتند که شما از طرف کميته اخلاقي فدراسيون محروم شده ايد! چرا بايد کميته اخلاق ما را محروم کند؟ مگر ما کار غير اخلاقي کرديم؟ چرا من را حضوري دعوت نکردند و از ما توضيحات نخواستند؟ چرا دو تا سه هفته است که زندگي من به هم ريخته!

سهرابي در پايان گفت: ما به خاطر علاقه به فوتسال آمديم اما کل درآمد ما از فدراسيون فوتبال سالي 2 ميليون تومان است که آن را هم به ما نمي دهند! واقعا اگر مي خواهيم علاقه مندان از فوتسال فراري نشوند بايد به اين قشر زحمتکش و افتخار آفرين توجه شود.

صادق درودگر مديرعامل ملوان در خصوص کسر يک امتياز تيمش توسط کميته انضباطي گفت: اگر قرار است کاري انجام شود بايد هدفمند و با برنامه باشد و از هفت تيم ديگر نيز که در هفته اول تماشاگرانش فحاشي کردند نيز يک امتياز کم شود. به نظر من اين راي حتما شکسته مي شود و پابرجا نمي ماند.

در قسمت انتهايي برنامه نود به مشکلات فوتبال بانوان پرداخته شد.

پس از مراسم تقدير از تيم هاي مختلف ورزشي فدراسيون فوتبال اعضاي تيم ملي فوتسال و فوتبال بانوان به دليل بي توجهي به آنها در آن مراسم و پس از پايان آن از مسئولين فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش دلخور بودند.

فريده شجاعي نايب رئيس فدراسيون فوتبال ضمن انتقاد از عملکرد فردوسي پور در جريان پرداختن به اين موضوع و کم توجهي به فوتبال بانوان تمامي صحبتهاي مطرح شده توسط بازيکنان را تکذيب کرد و اعلام نمود تمامي هزينه هاي اياب و ذهاب بازيکنان تيم هاي ملي بانوان به انها پرداخت مي شود. حتي در آن شب 5 نفر از بانوان را در خوابگاه جاي داديم و مابقي آنها نيز به خانه يکي از دوستانشان رفتند و اين موضوع که مي گويند آنها را در نيمه هاي شب و در ترمينال رها کرديم را به شدت تکذيب مي کنم.

آخرين ارتباط تلفني برنامه نيز با شهرزاد مظفر سرمربي تيم ملي فوتسال بانوان برقرار شد و وي نيز ضمن تاييد صحبتهاي بازيکنان اعلام کرد: اين مسائل مربوط به فدراسيون نمي شود و در آن لحظات بازيکنان به دليل بي توجهي که به آنها شده بود عصباني بودند. ديگر اين مسائل گذشته است و ما اکنون فرصت داريم که از بازيکنان تقدير کنيم و فدراسيون نيز هميشه از ما حمايت کرده است.

نتيجه نظرسنجي هم در پايان با پاسخ مثبت 88 درصدي اعلام شد و تنها 12 درصد از ميزباني ايران استقبال نکردند.



تاريخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:, | 9:54 | نویسنده : Amir

برنامه 90، حدود 90 روز پس از آخرين برنامه اش از ديشب دوباره روي آنتن رفت.

اولين برنامه نود در سيزدهمين دوره ليگ برتر درحالي برگزار شد که اين برنامه با انتقاد شديد از فدراسيون فوتبال براي ضعف برنامه ريزي تقدير از ملي پوشان آغاز شد و با صحبتهاي رويانيان و رحيمي درباره قاسم دهنوي به پايان رسيد.

در ابتداي اين برنامه به داستان صعود تيم ملي به جام جهاني اشاره شد. در اين بخش از برنامه، ماجراي صعود تيم ملي بعد از خط زدن رحمتي و عقيلي از تيم ملي و بازي ايران و عمان به عنوان سرآغاز ماجراي صعود تيم ملي به جام جهاني بود.

پس از اين بخش صحبت هاي قوچان نژاد درباره صعود تيم ملي پخش شد. در ابتدا از او مثل خداداد عزيزي که پايه گذار صعود تيم ملي به جام جهاني 98 بود، ياد شد و گفته شد بازهم يک مشهدي تيم ملي را به جام جهاني برد. او در صحبت هايش ضمن ابراز خرسندي از حضور در تيم ملي گفت : در آن لحظه خيلي خوشحال بوديم. چه آنها که روي نيمکت بودند و چه کساني که در ميدان بودند. لحظات شيريني بود و مي دانستيم با يک گل به جام جهاني مي رويم. کي روش با من تماس گرفت و ازم پرسيد مي خواهي به تيم ملي بياي؟ و من با خوشحالي قبول کردم. چراکه اين يک افتخار براي من بود. نيم فصل به استاندارد ليژ آمدم و نمي دانم که بعد يک ماه چندان بازي نکردم. خوشحالم بازهم فرصت بازي به من داده شد و بازهم گلزني کردم. در پايان فصل مربي جديد آمده و زياد مرا خوب نمي شناسد. با اين حال سعي خودم را مي کنم تا بار ديگر در ترکيب ثابت قرار بگيرم.

در ادامه کفاشيان روي خط آمد و در آغاز صحبت هايش با اشاره به سختي هايي که براي صعود تيم ملي کشيده اظهار کرد: خرداد، ماه سختي بود و نفس راحتي کشيدم. در اين يک ماه زياد عرق ريختم و بايد در آينده هم مسائل فوتبالي روي روال قرار بگيرد.

پس از صحبت هاي نخست علي کفاشيان کليپي از اتفاقات مثبتي که در فدراسيون اتفاق افتاده، پخش شد. اين اتفاقات مثبت شامل نايب قهرماني فوتسال بانوان، قهرماني فوتسال مردان. تقدير از برترين هاي ليگ برتر، برخورد با تباني دسته يک، 16 تيمه ماندن ليگ برتر، صعود تيم ملي و ... بود. کفاشيان پس از نمايش اين تصاوير و در پاسخ به سوالي درباره ميزباني جام ملتها، اظهار کرد: گرفتن ميزباني يک موفقيت است. بعد از ميزباني نوجوانان، قصد داريم ميزباني جام ملتها را بگيريم. در اين بين تهران، اصفهان، مشهد و تبريز مورد نظر است. متاسفانه آن اراده مورد نظر در بين دولت مردان نيست. تلاش داريم طي دو روز آينده کارها را انجام دهيم. با آقاي سلطاني فر هم صحبت کرديم و اميدواريم هرچه سريعتر مسائل هر شود.

او در پاسخ سوالي درباره جوايز تيم ملي براي جام جهاني، بيان کرد: کي روش و سرپرست تيم به اضافه 25 بازيکن، حواله خودرو را دريافت کردند.

در ادامه برنامه کليپي از دو جشن برگزار شده براي تيم ملي از سوي فدراسيون فوتبال به نمايش در آمد. در اين کليپ بشدت از فدراسيون انتقاد شد و کفاشيان پس از انتقادات فردوسي پور از اين مراسم ها گفت: ما در حال آمدن به تهران بوديم. اين يک ديدار نمادين بود. درباره بانوان هم بايد بگويم درون زمين دست ما نبود.

در ادامه کليپي از بانوان فوتساليست ايران به نمايش گذاشته شد. يکي از آنها گفت: خانواده هاي ما در پاي تلويزيون مي خواستند ما را ببينند. در ادامه کفاشيان اظهار داشت: تا کنون دو سکه، به آنها داده شده و اين تنها دست گرمي است. مطمئنا به آنها جوايز ويژه اي داده مي شود.

فهيمه زارعي بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان، در ادامه روي خط آمد و بشدت از بي برنامگي فدراسيون فوتبال انتقاد کرد. او حتي علي دايي را هم بي نصيب نگذاشت و گفت چطور اقاي دائي مي گويند بازيکنان فوتبل حقشان است که پول مي گيرند، پس چرا ما نگيريم ؟ من شرمنده پدرم شده ام انقدر از او پول گرفته ام.

در ادامه کفاشيان در واکنش به صحبت هاي زارعي گفت: مطمئن باشيد که بانوان فوتساليستي به پاداشهايشان خواهند رسيد. درباره عدم حضور بانوان در کنار زمين هم بگويم، مسئولان وزارت ورزش به ما گفتند که بانوان به کنار چمن نيايند.

در حاليکه چيزي حدود يک ساعت از آغاز برنامه گذشته بود، نود در صد پخش شد. فردوسي پور در اين بخش و درباره ديدار تراکتور سازي و پرسپوليس و درگيري کريمي و دهنوي گفت: اين ديدار ياد المپيک لندن را زنده کرد.

در ادامه پس از پخش ديدارهاي استقلال اهواز برابر ذوب آهن و صبا برابر ملوان، کارشناس داوري در اين باره صحبت کرد. او اعتقاد داشت يک گل استقلال اهواز به اشتباه خطا گرفته شده و تصميمات داور در بازي صبا برابر ملوان صحيح است.

پس از اين آيتم، پيش درآمدي درباره وضعيت پرسپوليس به نمايش گذاشته شد. در اين پيش نمايش نحوه انتقال دايي را مورد بررسي قرار داد و از دور خوردن درخشان در ماجراي سرمربي گري پرسپوليس پرده برداشته شد و اشاراتي به رفتن و ماندن رويانيان در مديريت پرسپوليس رفت در اين ميان با اشاره به قابليت هاي فني علي پروين، او متهم به دريبل زدن عباسي شد. در اين ميان هيات دولت هم از گزند اين پيش نمايش در امان نماند و آنها به سياسي کاري در چيدمان هيات مديره پرسپوليس متهم شدند.

در ادامه ديدار پرسوليس برابر تراکتورسازي به نمايش گذاشته شد و از نکات جالب آن کنايه به علي کريمي براي حضور مجدد در ميادين فوتبال بود.

پس از نمايش فوتبال پرسپوليس برابر تراکتورسازي، ميرزا بيگي درباره پنالتي گرفته شده براي پرسپوليس گفت اين پنالتي اشتباه بود. اين کارشناس داوري با اشاره به فن کشتي دهنوي بر روي کريمي اعتقاد به گرفته نشدن يک پنالتي براي تراکتورسازي داشت. او ساير تصميمات قهرماني را درست دانست.

عسگري در ادامه روي خط برنامه 90 آمد و ضمن انتقاد از رفتارهاي قهرماني، اظهار کرد: يک داور نبايد حرکات نمايشي داشته باشد. اين يکي از مشکلات آقاي قهرماني است که با وجود تذکرات فراوان بازهم آنرا تکرار مي کند. بحث ما روي رفتار داور با بازيکن است که شايسته نيست يک داور چنين رفتاري داشته باشد.

پس از صحبتهاي عسگري، فردوسي پور به شدت از رفتارهاي او که سلايق شخصي را در کارهايش مخلوط مي کند انتقاد کرد. او گفت داوري فوتبال با اين بي برنامه گيها لطمه مي بيند.

در ادامه برنامه ديدار سپاهان برابر فولاد خوزستان به نمايش گذاشته شد.

در حاليکه دو ساعت از آغاز برنامه نود گذشته بود، کليپي با نام داستان استقلال در دو ماه اخير پخش شد.

اين کليپ با حضور استقلال در ميان هشت تيم برتر آسيا پخش شد و به حضور قلعه نويي در خارج از ايران درحاليکه وضعيت مديريت استقلال نامعلوم بود اشاره شد. در اين کليپ از استعفاي فتح الله زاده با نام کار نخ نما ياد شد که بازهم جواب داد و او در استقلال ماندني شد. در ادامه به نقل و انتقالات استقلال و جدايي جباري و تغييرات هيات مديره استقلال اشاره شد.

در ادامه فردوسي پور با مسخره دانستن ماجراي مشت جباري که منجر به رفتن اميري به بيمارستان شده بود، اظهار کرد: جباري واقعا انقدر قدرت داشته که مثل اواندر هاليفيلد ( بوکسور معروف) مشت بزند؟

پس از صحبت هاي فردوسي پور، پيش نمايشي از ديدار استقلال برابر گسترش فولاد به نمايش درآمد و پس از آن اين ديدار پخش شد. از نکات جالبي که در اين ديدار اتفاق افتاده بود و از چشم دوربين برنامه نود پنهان نمانده بود، حضور يک پسربچه در ميدان بود که در آغوش مهدي رحمتي جاي گرفت و به جايگاه تماشاگران بازگشت.

در ادامه صحبت هاي رسول خطيبي درباره آقايي پخش شد. خطيبي گفت: چيزهايي هست که فوتبالي نيست، سه روز پيش از بازي، مربي حريف به مسئول تيم ما زنگ مي زند و مي گويد ما تو را مي خواهيم. کجاي دنيا اين اتفاق مي افتد؟ از آن طرف ما بارها مي گفتيم آقايي را دعوت کنيد اما الان که دعوتش کردند، از اول هفته مربي تيم ملي جوانان 300 هزار بار زنگ زده اند که بايد به اردو بيايي؟

در ادامه آقايي هم صحبت کرد و با تاييد صحبت هاي خطيبي گفت: چرا پيش از اين بازي من را دعوت نمي کردند؟

پس از اين تصاوير داوري ديدار سپاهان برابر فولاد و استقلال برابر گسترش فولاد پخش شد. کارشناس داوري اعتقاد داشت پنالتي اعلام شده به سود فولاد درست نبوده و درباره ديدار استقلال هم اعتقاد داشت کليه تصميمات داوري در اين ديدار صحيح بوده است.

پس از صحبت هاي کارشناس داوري، ميرشاد ماجدي رو خط آمد و درباره پيوستن برادرش به تيم ملي گفت: هر سرمربي کادرش را خودش انتخاب مي کند و من دخالتي نداشتم. برادر من زمان حضور علي دوستي در تيم ملي، از آناليزورها بود. ايشان از سرمايه هايي است که فدراسيون روي او سرمايه گزاري کرده است.

او در ادامه درباره اظهارات خطيبي صحبت کرد و افزود: دو ماه قبل من ايشان را در بدسنازي آکادمي ديدم. او گفت يک بازيکن داريم به اسم آقايي که آقاي محمدي او را دعوت نمي کند. من با آقاي علي دوستي صحبت کردم که به من گفتند که آقاي ششگلاني، خودشان ايشان را معرفي کرده اند. من بيست و ششم استعفا دادم، پس از آن آقاي علي دوستي به من گفتند که آقاي خطيبي اين بازيکن را نمي دهند. به من گفتند تماس بگير، من هم به علي دوستي گفتم اين کار را نمي کنم. اصرار آنها هم بخاطر سفر چين بوده است و اصلا من کاره اي نبودم که کاري را انجام دهم. من تا اخر اين خط را هم مي روم. آقاي

خطيبي نمي خواهند قبول کنند که اشتباه کرده اند. ايشان هيچ مستنداتي ارائه نداده اند و متاسفانه هجمه اي عليه استقلال راه انداخته اند.

در ادامه خطيبي روي خط آمد و درباره صحبت هاي ماجدي گفت: صحبت هاي اوليه ماجدي را دعوت مي کنم. آنها به ما گفتند آقايي را دو روز به ما بدهيد تا با ما تمرين بکند. بعد از آن ديدار دوستانه برابر راه آهن داشتيم و از تيم ملي خواستيم تا او را به ما بدهند. استقلالي ها مي دانستند او بازيکن تاثير گذاري است. من به آقاي مرادي گفتم پنجشنبه بازي داريم و شنبه آقايي را به شما مي دهيم. ولي متاسفانه تماس ها ادامه يافت و من از آقايي خواستم تلفنش را خاموش کند. روز قبل از بازي، فدراسيون نامه اي داد به ما که اگر او نيايد او را محروم مي کنيم. من گفتم بعد از بازي او را

به تيم ملي مي دهيم ولي سرپرست تيم ملي به يکباره گفت که بخاطر مسائل رضايت نامه نمي خواهد ديگر بيايد. سوال من اين است که اگر رضايت نامه اش مشکل داشته، چرا اصرار بر آمدن او بوده است؟

ماجدي: ما چه نقشي داشتيم که انقدر تهمت زده شد؟

خطيبي: ما تهمت نزديم. منظور من شما نبوديد. به هرحال شما سرپرست کميته جوانان بوديد.

ماجدي: مردم از کجا بدانند، منظور شما چه بوده است؟ در ضمن شما نياز نيست کار را به من ياد دهيد.

خطيبي: من يک سوال دارم و آن هم اينکه مگر شب بازي به بازيکن نامه مي زنند؟

ماجدي: اين مسئله به من ارتباطي ندارد. من کاره اي نبودم. من کي با بازيکن شما تماس گرفتم ؟ چون قلعه نويي گفته بازيکن خوبيه، کاربدي کرده است؟

خطيبي: به آقاي عليپور گفتم به اين بازيکن فشار وارد مي کردند.

ماجدي: شما اخلاق مارا مي شناسيد، شما حاضر به تکذيب اين ماجرا نشديد.

خطيبي : شما گفتي من مدرک ندارم. به شما مربوط نيست دارم يا نه؟ تهمت زده اند هواداران ما بي سواد هستند. ما نمي خواهيم در اين شب هاي عزيز اين صحبت ها را ادامه دهيم.

پس از اين صحبت ها فردوسي پور تصميم گرفت اين قضيه را فيصله دهد و برنامه نود به سمت نظرات کي روش درباره برنامه ليگ رفت.

در اين بخش فردوسي پور با مقايسه تعطيلات و زمان آغاز ليگ هاي مختلف با ليگ ايران، تلويحا نظرات کي روش را بي انصافانه دانست.

در ادامه پيش بازي از ديدار داماش و سايپا به نمايش گذاشته شد. در اين بخش تماشاگران داماش گران بودن بليط را عاملي براي کمتر به ورزشگاه آمدن، دانستند. اما رئيس هيات فوتبال گيلان، اعتقاد داشت اين مسئله يک تورم عمومي در کشور است و فوتبال هم جزيي از جامعه است و تورم روي آن موثر است. پس از اين پيش بازي، ديدار داماش برابر سايپا، فجرسپاسي برابر نفت تهران و راه آهن برابر مس کرمان به نمايش گذاشته شد.

در ادامه برنامه نود موضوعش را به سمت کتک خوردن طاهري، مربي سابق مس کرمان برد و صحبت هاي او، شهبازي مديرعامل مس کرمان و محمدي مربي فعلي مس کرمان پخش شد.

طاهري ابتدا درباره کتک خوردنش صحبت کرد و گفت: اول شعار دادند، به تقوي توهين کردند ولي من چون جدا افتادم به من حمله کردند. آنها هرکس که نمي خواهد را با اين کارها فراري مي دهند. با آقاي محمدي دوست هستم، ولي گله دارم. چرا مکالمه تلفني من و شما را بايد يک ليدر بداند؟ چرا وقتي يک ليدر مرا مي زد مي گفت مگر آقا محمدي نگفت نيا؟ چگونه است که محمدي را تشويق مي کردند؟ اگر مرا نمي خواهيد به مديرعامل مي گفتيد. من که از هندبال نيامده بودم، من فوتبالي هستم. يک ليدر به من گفت به باشگاه گفتم دوازه مي خواهند بريزند در تمرين اما کسي گوش نداد. وقتي من مي گويم باشگاه مقصر است، مي گويند چرا باشگاه را مقصر مي داني ؟ چاقو دستشان بودن و از من فيلم برداري هم کردند. اما هيچکس از باشگاه با من تماس نگرفت. من شرمنده تقوي هستم، زحمت تيم را کشيده بود. تقوي به من گفت اگر بمانم، رويم نمي شود ديگر به صورت تو نگاه کنم.

اکبر محمدي در واکنش به اظهارات طاهري مبني بر اينکه يک ليدر از مکالمات او و طاهري خبر داشته است، اظهار کرد: خود طاهري مي داند من که اين صحبتها را هيچ جا نمي گويم. اگر بگويم جاي گله براي آقاي طاهري دارد. ايشان به مردم کرمان توهين کردند و من از بابت آن حادثه متاسفم.

شهبازي هم ابتدا با ابراز تاسف از کتک خوردن طاهري بيان کرد : من از نظر حقوقي و حقيقي متاسفم. اين مسئله را مسئولين کرمان به جد پيگري مي کنند. عده اي که منافعشان قطع شده اين کارها را مي کنند. بعد از حادثه هم به طاهري زنگ زدم ولي برنداشت. به همين دليل همکارانم را فرستادم تا حالشان را بپرسند و حتي بليط بازگشت ايشان به تهران را خودم تهيه کردم.

عزيزي خادم عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال درباره پست جديدش از سوي کفاشيان صحبت کرد و افزود: من به فرايند پاداش اعتراض دارم. ما براي مردم داريم تصميم مي گيريم. اين روند درست نيست. در هر حال ايشان براي من سمتي را در نظر گرفته اما حکمش صادر نشده است.

در ادامه عزيزي خادم به انتقاد از کفاشيان پرداخت و گفت گرفتن هواپيما توسط من براي تيم ملي در رفتن به جام جهاني موثر بوده است. در اين هنگام فردوسي پور گفت: اين پستي که به شما داده اند فرماليته است و شما را بازي داده اند.

در ادامه ماجراي پيوستن دهنوي به پرسپوليس موضوع اصلي برنامه نود شد. در اين بخش از برنامه رحيمي و رويانيان درباره حضور دهنوي، خليل زاده و يعقوب کريمي به گفتگو پرداختند.

رحيمي: اصلا بحث پرسپوليس و دهنوي نيست. من هميشه اعتقاد داشته ام پرسپوليس و استقلال سرمايه هستند. اما اسم بازيکني که از دو جا پول بگيرد را چه بايد بگذاريم؟ من در کميته انضباطي گفتم هرکس دو جا قرارداد بست، محرومش کنيد.

فردوسي پور: اما شجاع خليل زاده و يعقوب کريمي هم با تيم شما قرارداد داشتند.

رحيمي: من خودم پيشنهاد دادم که محروم کنند. تا جايي که مي دانم کريمي پولش را پس داده و درباره خليل زاده با شيريني صحبت کرديم که مقداري از آن را از پول دهنوي کم کنند.

رويانيان: چند بازيکن چنين وضعيتي داشته اند. من نمي خواهم بحث کنم چراکه با آقاي رحيمي دوست هستم و با ايشان جلسه اي هم داشتيم. ما صحبت کرديم و همه چيز روشن شد. به دهنوي گفتم، شما بدهيتان را به سپاهان ندهيد. چرا؟ چون ما از آقاي خليل زاده و کريمي مبلغ 330 ميليون طلب داريم. دهنوي هم ششصد و خورده اي از سپاهان طلب دارند. پول را ما بايد بدهيم که الان نداريم و به رحيمي هم گفتم 48 ساعت وقت به ما بدهيد.

رحيمي: دهنوي گفت نزولش را مي دهيم. ما نزول مي گيريم؟

رويانيان: من او را مي شناسم، خانواده او را در مشهد ديدم. يک مقدار بحث عاطفي را هم در نظر بگيريد. من پريروز از شما عذر خواهي کردم و از شما مهلت 48 ساعته خواستم.

رحيمي: اگر دهنوي آن صحبت را نکرده بود ما هم آن صحبت ها را نمي کرديم. بنظرم بهتر است دو نفري باهم در اين باره صحبت کنيم.

رويانيان: من با اخلاق شما دارم آشنا مي شوم. مي دانم شما نمي خواهيد خانواده بازيکنان لطمه ببينند. يک مقدار هم شيطنت رسانه ها را در نظر بگيريد.

فردوسي پور: هميشه اين کاسه کوزه ها سر رسانه ها خراب مي شود.

رحيمي: کار شجاع خليل زاده جداست. او از ما پول نگرفته ولي از پرسپوليس گرفته است. اما دهنوي از هر دو پول گرفته که اين بي سابقه است.

رويانيان: کريمي چيزي حدود 300 و خورده اي از ما دريافت کرد. 60 ميليون جريمه دهنوي بخاطر شکايت ما بود.

فردوسي پور: ولي شما گفته بوديد اصلا با کريمي صحبت هم نکرده بوديد و دقايقي پيش گفتيد که در مجموع او و خليل زاده اين مبلغ را گرفته اند. اما الان مي گوييد 300 ميليون داده ايد!

رويانيان: ايشان به من گفته بود با نفت تهران ارتباطي ندارم. ما بداخلاقي نکرديم و به او احترام مي گذارم. درباره او و خليل زاده خيلي چيزها را نگفتم. من اعتقاد دارم بايد در جرايم با همه يکسان باشند.

فردوسي پور: من اعتقاد دارم بايد برخورد جدي تري انجام شود. 60 ميليون تومان برخورد نيست.

رحيمي: من خودم درخواست کردم که همه کساني که دوجا قرارداد دارند را محروم کنيم.

رويانيان: من از خدا مي خواهم يک بازيکنم محروم شود و دو نفر از شما محروم شود.

فردوسي پور: بنظرم شما نياز به يک جلسه مشترک داريد.

بعد از اين صحبت ها فردوسي پور با رويانيان و رحيمي خداحافظي کرد و چند حاشيه از ليگ برتر پخش شد.

بخش پاياني برنامه نود را نشان دادن جدول ليگ و آمار نظر سنجي اين برنامه تشکيل داد. در نظر سنجي برنامه نود پرسيده شده بود کدام تيم، بهترين عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته است. گزينه هاي اين نظر سنجي را استقلال، پرسپوليس، سپاهان و تراکتورسازي تشکيل مي دادند.

در اين نظرسنجي دو ميليون و چهارصد و سي و چهار هزار نفر شرکت کردند و استقلال با 45 درصد در رتبه نخست و پرسپوليس، سپاهان و تراکتور سازي به ترتيب با 35 درصد، 14 درصد و 6 درصد در رتبه هاي دوم تا چهارم ايستادند.

برنامه نود ساعت 2:30 بامداد به پايان رسيد.



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
  • قالب وبلاگ